۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 83069234
T T
۰ نفر
3750 معتاد در خراسان جنوبي خدمات درماني دريافت كردند

بيرجند - ايرنا - معاون توسعه پيشگيري اداره كل بهزيستي خراسان جنوبي گفت: از آغاز امسال تاكنون سه هزار و 750 معتاد از 27 مركز حوزه درمان و كاهش آسيب در استان خدمات دريافت كرده اند.

اعظم احمدي شادمهري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين مدت يكهزار و 73 نفر در مراكز اقامتي ميان مدت پذيرش و درمان شدند.
وي بيان كرد: ساير مراجعه كنندگان در مراكز خدماتي ديگر مانند 14 مركز سرپايي، چهار مركز كنترل كاهش آسيب و يك مركز سرپناه به طور مشترك پذيرش شده اند.
معاون توسعه پيشگيري اداره كل بهزيستي خراسان جنوبي گفت: 6 ماه اول امسال 528 نفر از محل تبصره 2 ماده 16 در مراكز اقامتي ميان مدت پذيرش و ساماندهي شدند و مبلغ 2 ميليارد ريال به اين موضوع اختصاص داده شد.
وي همچنين از تخصيص چهار ميليارد و 725 ميليون و 400 هزار ريال در 6 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: اين مبلغ در راستاي خدمات درمان و كاهش آسيب هاي اجتماعي اختصاص داده شده است.
احمدي شادمهري با اشاره به اجراي تفاهم نامه مشترك بين ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان آموزش فني و حرفه اي و بهزيستي استان بيان كرد: در راستاي صيانت از استقلال بهبوديافتگان و آسيب ديدگان اعتياد و به منظور برنامه ريزي براي توانمندسازي و حرفه آموزي گروه هدف مقرر شد در سال جاري 100 نفر از بهبود يافتگان تحت آموزش هاي فني و حرفه اي بسته به علاقه و استعدادهاي ذاتي و اكتسابي قرار گيرند.
وي به اجراي اين برنامه براي 176 نفر از بهبوديافتگان با پاكي پايدار در سال گذشته اشاره كرد و گفت: اداره كل بهزيستي براي آموزش هر نفر مبلغي تا سقف 200 هزار تومان اختصاص داد و اين افراد 10 ساعت مهارت زندگي و 26 ساعت مهارت هاي كسب و كار را فراگرفتند.
وي اظهار داشت: اين افراد پس از گرفتن مدرك مي توانند از تسهيلات بانكي براي ايجاد اشتغال استفاده كنند.
معاون توسعه پيشگيري اداره كل بهزيستي خراسان جنوبي از پرداخت 13 ميليارد و 916 ميليون ريال تسهيلات به 93 نفر خبر داد و گفت: پس از پرداخت تسهيلات، افراد 6 ماه رصد مستقيم مي شوند تا از مبلغ دريافتي در زمينه مدرك فني و حرفه اي، استفاده كنند در غير اين صورت فرد قسط هاي ديگر وام خود را دريافت نخواهد كرد.
9893*3028