۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83067752
T T
۰ نفر
شهدا از سیم خاردارهای نفس عبور كردند

قزوین - ایرنا - معاون فرهنگی ستاد كل نیروهای مسلح گفت: شهدا با اتكا به سلاح ایمان از سیم خاردارهای نفس عبور كرده و به اوج تعالی و سعادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، سردار پاسدار ابوالفضل شكارچی روز سه شنبه در یادواره 1200 شهید شهرستان قزوین كه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینكه یادواره های شهدا مسئولیت پذیری ما را افزایش داده و مسیر انقلاب را برای نجات مستضعفان عالم فراهم می كند، افزود: خون های زیادی برای این كشور ریخته شده و باید با مطالبه گری همه ما جلوی هرگونه سوء استفاده از این خونها را بگیریم.
وی با اشاره به جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و اشتیاق آنان به شهادت،گفت: در زمان انتخاب و آماده سازی نیروها برای عملیات كربلای چهار و پنج در شلمچه كه باید شجاع ترین و متعهد ترین باتجربه ترین افراد انتخاب می شدند نزدیك یك ماه با ازدحام سربازان برای حضور در این عملیات كه احتمال شهادت در آن بسیار زیاد بود مواجه بودیم.
معاون فرهنگی ستاد كل نیروهای مسلح اضافه كرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در شرایط بسیار سختی كه خود از قبل به عاقبت آن آگاهی داشتند در راه حفظ سرزمین خود تا نثار خون از پای ننشستند اما امروز عده ای غافل از تمام این خون ها، دنبال شهوت قدرت و ثروت بوده و تنها به اشغال پست و مسئولیت ها فكر می كنند.
شكارچی با بیان اینكه درخت بارور انقلاب اسلامی فراز و نشیب های زیادی را در مسیر خود طی كرده است،خاطرنشان كرد: جوانانی كه از خون همان شهدا به ثمر نشسته و به نهالی تنومند تبدیل شده اند ظرفیت بزرگی برای حفظ و تداوم انقلاب و آرمان های آن هستند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در زمان جنگ تحمیلی، برای تهیه نارنجك های ساده جنگی هم باید از چندین واسطه عبور می كردیم و با حداقل امكانات و تجهیزات نظامی در واقع با 30 كشور دنیا مقابله می كردیم اما امروز پس از 40 سال به مدد پیشرفت های علمی و نظامی جوانان مومن ایران، كوچك ترین وابستگی به تجهیزات نظامی كشورهای دیگر نداریم و گلوله های رزمندگان ایرانی با هزاران كیلومتر فاصله از مرز كشور به اهداف دشمن می خورد.
معاون فرهنگی ستاد كل نیروهای مسلح با بیان اینكه عده ای در داخل كشور با سرسپردگی به آمریكا و متحدانش اجازه رشد و پیشرفت بیشتر به كشور نمی دهند،اظهار داشت: دشمنان ایران در شرایطی بازداشت یك جاسوس در ایران را بهانه ای برای نقض حقوق بشر در ایران می كنند كه هر روز صدها كودك در یمن به طرز فجیعی كشته شده و آن گاه انواع و اقسام پشتیبانی ها از رژیم خبیث آل سعود می شود.
شكارچی با بیان اینكه شهدای هشت سال دفاع مقدس از سیم خاردارهای نفس عبور كرده و به اوج مراتب تعالی رسیدند،گفت: امروز هم اگر آسیبی به ایران وارد نمی شود به خاطر مسیری بوده كه این شهدا طی كردند و ما هرچه بیشتر شهید می دهیم گویی قدرت ما بیشتر می شود.
این مسئول در ادامه با بیان اینكه امروز تهدید دشمن رنگ دیگری گرفته و آنان به جنگ شناختی و عملیات روانی علیه ما اقدام كرده اند، گفت: دشمن با این ترفند مرتب جوانان ما را تحت كنترل قرار می دهد و مقابله با این تاكتیك جنگی به تفكر و بصیرت عمیق نیازمند است.
وی یادآور شد: جنگ نرم خطری سهمگین بوده و به مرز هشدار رسیده است به گونه ای كه دشمن همه دستاوردهای انقلاب را كه همچون كوه استوار است شبیه كاه و تمام ضد ارزش ها را شبیه عالمی نورانی به جوانان نشان می دهد.
شكارچی با تاكید بر جدی گرفتن این صحنه جنگ، گفت: این صحنه به مراتب خطرناك تر و پیچیده تر از جنگ نظامی است و كمترین كوتاهی ما پیروزی دشمن را به دنبال دارد.
این مسئول تصریح كرد: شریعت، ولایت و انسجام مردم سه ركن اساسی هستند كه آسیب به آنها می تواند نظام جمهوری اسلامی را با خطر مواجه كند.
شكارچی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی در اوج قدرت خود قرار دارد و با پیوند با امت و ولایت دهان آمریكا، اسراییل و عوامل آنها را خرد خواهد كرد.
7388*3013

سرخط اخبار استان‌ها