مطالبه مردم عامل پیشبرد برنامه های استاندارد است

آستارا - ایرنا - رئیس اداره استاندارد آستارا با بیان این كه مطالبات مردم برای ارتقای كیفیت تولید، عامل پیشبرد برنامه های استاندارد است ترویج این فرهنگ را با همكاری مردم و مسئولان میسر دانست.

شاهرخ جعفری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: كنترل فرآیندها، مواد و منابع انسانی، به كارگیری قواعد تولید و جلوگیری از اتلاف مواد و انرژی از فایده های استاندارد و اطمینان از كیفیت محصول، ایمنی و كارآیی و قابلیت تعویض و پرداخت هزینه كمتر از نتایج رعایت آن برای مصرف كنندگان است.
وی خاطرنشان كرد: بر اساس قانون ارتقای كیفی، باید تولید داخل مشمول استاندارد باشد و واحدهای تولیدی و خدماتی در آستارا با رعایت شاخص های لازم، به تولید و عرضه كالاهای با كیفیت اقدام كنند.
وی با اشاره به از اجرای برنامه های ترویج فرهنگ استاندارد در 10 مدرسه این شهرستان با هدف ارتقای ایمنی و راحتی در زندگی و توزیع یكهزار و 200 دفترچه شعارهای استاندارد در بین دانش آموزان و ارائه مطالب آموزشی در مورد فایده ها و مزیت های استاندارد برای دانش آموزان افزود:170 كشور، عضو سازمان بین المللی استاندارد هستند و ما نیز جهت رشد كیفی كالاها و خدمات و توجه به شاخص های تولید تلاش می كنیم.
جعفری از مردم خواست هنگام خرید كالا با مراجعه به سایت www.isiri.org و قرار دادن كد 10رقمی كالا در آن، از اصالت كالا اطمینان حاصل و انتقاد و پیشنهاد خود در خصوص كیفیت كالاها را به شماره تلفن 1517 اعلام كنند.
23 تا 29 مهرماه هفته استاندارد است. 17 هزار دانش آموز در 150 مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا به تحصیل مشغول هستند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030