۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83065098
T T
۰ نفر
عدم تحقق شهر دسترس پذير، معلولان را ازحق خود محروم كرده است

تهران -ايرنا- عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با انتشار فيلمي در صحن شورا گفت: عدم تحقق دسترس پذيري شهر براي معلولان عزيز،سبب شده تا اين گروه از شهروندان از حق زندگي در شهر به صورت كامل برخوردار نشوند.

به گزارش ايرنا مجيد فراهاني روز يكشنبه در نود و سومين جلسه شوراي شهر تهران درباره لزوم خدمت رساني شايسته به معلولان در شبكه حمل و نقل عمومي شهر به ويژه سامانه هاي اتوبوس تندرو و خطوط مترو اظهار داشت: عدم تحقق دسترس پذيري شهر براي معلولان عزيز، سبب شده است تا اين گروه از شهروندان از حق زندگي در شهر به صورت كامل برخوردار نكردند، در اين شرايط هرچه ميزان معلوليت جسمي و حركتي معلولان بيشتر باشد، مشكلاتشان براي رفت و آمد، كار و زندگي درسطح محله و شهر بيشتر است.
وي افزود: در چنين شرايطي فراهم كردن دسترسي، حمل و نقل آسان براي انجام كارها ، امور تحصيلي ،درماني و نيازهاي حياتي كمترين خدمتي است كه شهرداري از طريق دسترس پذير نمودن و تسهيل استفاده اين عزيزان از شبكه حمل و نقل عمومي بايد ارائه كند.
فراهاني خاطر نشان كرد: اين خدمت رساني با بي تدبيري نه تنها مشكلي از مشكلات معلولان و جانبازان حل نكرده، بلكه صرفا به بهانه دسترس پذير كردن پيمانكاران فرصت اجراي يك كار ناقص و صدور صورت وضعيت براي شهرداري را پيدا كرده است.
فراهاني، تاكيد كرد: اين روند در مترو بسيار تاسف بار تر است به نحوي كه در سال 1389 شاهد مرگ يك خانم نابينا در ايستگاه مترو خزانه بوديم، اميدوارم با اجراي صحيح، افزايش ايمني و دسترس پذير نمودن شهر در تهران ديگر شاهد اين حوادث تلخ نباشيم.
عضو شورا تاكيد كرد: اينجانب به عنوان نماينده مردم تهران در اجراي بند 3 ماده 71 قانون شوراهاي اسلامي كشور، درباره لزوم خدمت رساني شايسته به معلولين عزيز در شبكه حمل و نقل عمومي شهر به ويژه سامانه هاي اتوبوس تندرو و خطوط مترو براي دومين بار به شهرداري تهران تذكر مي دهم.
وي گفت: انتظار دارم شهرداري بيش از پيش به مساله دسترس پذيري شهر و خدمت به معلولان توجه نمايد تا حق اين عزيزان به شهر مطلوب تر و بهتر از گذشته ادا شود.

*عضو شوراي شهر به توقف پروژه هاي مديريت آبهاي سطحي تذكر داد
عضو كميسيون حمل و نقل و عمران شوراي اسلامي شهر تهران گفت: يكي مباحث مهم در موضوع آب، مسئله مديريت آبهاي سطحي است و با توجه به اطلاعات كسب شده، در اين خصوص طرح عملياتي و اجرايي وجود دارد، ولي بدليل عدم توجه كافي و اختصاص بودجه مناسب، اجراي پروژه ها پيشرفت چشم‌گيري نداشته و در بعضي موارد متوقف مي‌باشد.
شهربانو اماني روز يكشنبه در نود و سومين جلسه شوراي شهر تهران افزود: موضوع نگهداشت شبكه اصلي مديريت آب هاي سطحي شامل حفاظت، ترميم و مرمت، نگهداري و بهره برداري، يك موضوع تخصصي است و در صورتي كه در بهترين حالت، لايروبي و تميز كردن آن مد نظر قرار گرفته است اين اقدامات كافي نبوده و موجب هدر رفت سرمايه هاي موجود مي شود.
اماني ادامه داد: با توجه به اهميت ايمني شهر و لزوم ارتقاء كيفيت زندگي شهروندان و محيط‌ زيست، لازم است توجه كافي و عملي به مديريت آب هاي سطحي صورت گيرد.
عضو شوراي شهر تهران خاطر نشان كرد: موضوع ديگر كه به قدر كافي، توجه لازم به آن نشده است، حفظ سرمايه‌ها و نگهداشت مجاري و تاسيسات است.
اماني اظهار داشت: در حال حاضر كانال و تاسيسات موجود بيش از 10,000 ميليارد تومان ارزش دارند كه در اثر بي توجهي در طي ساليان گذشته در معرض آسيب و تخريب قرار دارند.
عضو شوراي شهر تهران گفت: نگهداشت بايد به صورت كاملا تخصصي با اقداماتي چون پايش، حفظ حريم، جلوگيري از دخل و تصرف توسط ساير ارگان ها، نگهداري، ترميم و مرمت مجاري و تاسيسات، در دستور كار حوزه فني و عمراني، قرار گيرد.
وي از هيات رئيسه خواست تا براي اجراي ماده هفتاد و سوم (73) قانون شوراها مراتب را به شهردار محترم تهران اعلام كنند.
تهرام/7244 / 1539