۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۷:۰۴
کد خبر: 83060634
T T
۰ نفر

با حضور خانواده شهید،

مستند 'خلیل' اكران شد

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۷:۰۴
کد خبر: 83060634
مستند 'خلیل' اكران شد

بندرعباس- ایرنا - مستند 'خلیل' روایتی از زندگی شهید خلیل تختی نژاد، دومین شهید مدافع حرم سه شنبه شب در تالار شهید آوینی بندرعباس رونمایی و اكران شد.

به گزارش ایرنا، این مستند به كارگردانی و تهیه كنندگی مهراب بهرامی روایتی از زندگی شهید خلیل تختی نژاد از دوران كودكی تا شهادت است.
كارگردان مستند خلیل در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های دست اندركاران ساخت این مستند، افزود: مستند 75 دقیقه ای خلیل در مدت 2 ماه ساخته شده كه برخی از سكانس‌ ها این در تهران و سوریه فیلمبرداری شده است.
مهراب بهرامی ارزش ریالی این اثر را یك میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام كرد و بیان داشت: مستند «خلیل»، پرتره‌ روایی از شخصیت جوان ساده دهه 70 نسل سوم انقلاب است كه در شهر بندرعباس زندگی می ‌كرده كه در سن 24 سالگی به عنوان مدافع حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.
وی ادامه داد: گفت وگو با اعضای خانواده، هم دانشگاهیانش در دانشگاه امام حسین(ع) و همرزمانش در سوریه را در این مستند به نمایش گذاشته‌ ایم.
كارگردان و تهیه كننده مستند خلیل گفت: امیدوارم توانسته باشیم بزرگی شخصیت شهید تختی نژاد را در این مستند به نحو شایسته به مخاطبان نشان داده باشیم.
بهرامی هم چنین از ساخت و تولید مستند شهید عبدالحمید سالاری، نخستین شهید مدافع حرم از زمستان امسال خبرداد.
وی در ادامه به ساخت مستندهای 'شهید عیسی بهرامی' و 'زیرپرچم' با موضوع مشكلات جوانان به عنوان فعالیت های در دست اقدام خود اشاره كرد.
به گفته بهرامی، مستند 'دریابست' به كارگردانی «محمود شهبازی» نیز با رویكردی اجتماعی به زودی پخش می شود.
مهراب بهرامی از تهیه كنندگان، صدابرداران صداو سیمای مركز خلیج فارس و مدرس دانشگاه است.
مدیر تولید مستند خلیل كه كار اجرای مراسم اكران مستند خلیل را برعهده داشت نیز گفت: این مستند فاخر با همت مجمع فیلمسازان انقلاب اسلامی، صدا و سیمای مركز خلیج فارس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس ساخته شده است.
سید مصطفی مهرآذین افزود: این مستند 7 مهرماه به همراه 129 مستند دیگر درباره شهدای مدافع حرم با حضور رئیس رسانه ملی در سالن همایش‌ های بسیج صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
در ادامه فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از مستند خلیل به عنوان یك مستند ارزشی فاخر یاد كرد كه حاصل تلاش دلسوزان این عرصه تولید شده است.
سرهنگ اباذر سالاری هم چنین به ایام خاص شهادت شهید خلیل تختی نژاد اشاره كرد و افزود: این شهید در شب 19 ماه مبارك رمضان و در شب قدر همزمان با سالروز شكافتن فرق امام علی(ع) در سحرگاه این ماه به شهادت رسید.
وی دست یافتن به چنین شهادتی را شایستگی و سعادت شهید تختی نژاد دانست و ادامه داد: به طور یقین اخلاص و خدایی بودن این شهید باعث شده كه وی به چنین شهادتی دست یابد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم اكران مستند خلیل كه با استقبال زیادی از سوی مردم روبرو شد، بسیاری از افراد در سالن شهید آوینی ایستاده به تماشای این مستند نشستند و برخی نیز به دلیل جمعیت زیادی كه برای تماشای این مستند آمده بودند نتوانستند در سالن حضور یابند.
مهراب بهرامی، كارگردان این مستند قول داد مستند خلیل فرداشب در همین سالن و طی چند روز آینده در چندین مكان دیگر در محلات شهر بندرعباس اكران شود.
شهید خلیل تختی نژاد دومین شهید مدافع حرم از استان هرمزگان است كه شب نوزدهم رمضان در سوریه به دست عوامل تكفیری داعش به شهادت رسید.
شهید تختی نژاد سومین فرزند خانواده محمد تختی نژاد 10 مرداد سال 72 در محله آیت الله غفاری بندرعباس(شهنازقدیم) به دنیا آمد و در محله كمربندی بزرگ شد تا به سن 24 سالگی رسید.
شهید خلیل وقتی یكساله بود به دلیل شغل پدرش كه نظامی نیروی انتظامی بود به همراه خانواده به كردستان می روند و تا سال 74 در این استان زندگی را سپری می كند.
او تا پنجم دبستان را در مدرسه بلال درس خواند و مقطع راهنمایی را در محله سه راه برق در مدرسه امیركبیر گذراند. دبیرستان تا پیش دانشگاهی را در رشته تجربی در مدرسه شهید ذاكری بندرعباس ادامه داد و بعد از آن وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شد.
شهید تختی نژاد مقطعی را در شهرستان های خمیر و قشم خدمت می كرد.
وی یكی از جوان ‌ترین شهیدان مدافع حرم حضرت زینب(س) است كه در سه مرحله به سوریه رفت عازم و آخرین مرحله ماه شعبان امسال راهی سوریه شد.
شهید تختی نژاد درحالی كه 24 ساله بود، 14 خرداد همزمان با 19 ماه مبارك رمضان رمضان در نبرد با تروریست ‌های تكفیری در منطقه درعا در سوریه به شهادت رسید.
شهید خلیل تختی نژاد دومین شهید مدافع حرم از استان هرمزگان و فرمانده عملیاتی، در منطقه درعا سوریه بود.
با شهادت خلیل تختی نژاد در سوریه، تعداد شهیدان مدافع حرم از استان هرمزگان به 2 نفر رسید.
شهید عبدالحمید سالاری فرزند حمزه از اهالی روستای سردر سیرمند از توابع شهرستان حاجی آباد به عنوان اولین شهید مدافع حرم از هرمزگان نیز 12 آذر سال 94 در سوریه به شهادت رسید.
9887 /6048

سرخط اخبار استان‌ها