۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴
کد خبر: 83050699
T T
۰ نفر
گامي مهم در توسعه گردشگري سلامت در جزيره كيش

كيش - ايرنا - دفتر ارجاع بيمارستان كيش با هدف توسعه و تقويت گردشگري سلامت درعمان راه اندازي و به عنوان گامي مهم و عملي براي جذب گردشگران سلامت از كشورهاي حوزه خليج فارس فعاليت خود را آغاز كرد.

به گزارش ايرنا راه اندازي اين دفتر پس از حضورفعال بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش در نمايشگاه عمان هلث در مسقط و استقبال مراجعه كنندگان، صورت گرفت.
نمايشگاه سلامت عمان 2018هفته گذشته با حضور كشورهاي مختلف در اين كشور برگزار شد و بيمارستان كيش با اعزام تيمي از متخصصان جراحي در حوزه هاي سرطان سينه، گوش و حلق و بيني و پوست مو و زيبايي به همراه كارشناس فني ارتوپدي بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي اين جزيره ضمن حضور دراين نمايشگاه نسبت به ارائه مشاوره و ويزيت مراجعه كنندگان نمايشگاه اقدام كردند.
به گزارش روابط عمومي سازمان منطقه آزاد، اميركياني معاون اجرايي بيمارستان و مدير غرفه بيمارستان كيش در اين خصوص گفت: با توجه به پتانسيل هاي موجود در جزيره كيش و زير ساخت هاي درماني بيمارستان اين جزيره پس از امكان سنجي هاي اوليه، دفتر ارجاع بيمار بيمارستان كيش در عمان راه اندازي شده است .
وي افزود: شناسايي فرصت ها و اقدام به موقع، لازمه توسعه گردشگري درماني است و پس از حضور فعال ييمارستان كيش در نمايشگاه عمان هلث از فرصت فراهم شده براي راه اندازي دفتر ارجاع بيمار بيمارستان كيش بهره گيري و در اين راستا دفتر ويژه ارجاع هدايت گردشگران سلامت در عمان راه اندازي شد.
امير كياني اضافه كرد: با توجه به اينكه خط پروازي بين كيش و مسقط برقرار است راه اندازي اين دفتر، شرايط را براي پذيرش بيماران تسهيل مي كند.
در نمايشگاه بين المللي سلامت كه از دوم تا چهارم مهرماه 97 در مسقط پايتخت عمان برگزار شد، در غرفه بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش علاوه بر معاينه و ويزيت بيماران توانمندي هاي بيمارستان كيش در حوزه هاي مختلف به مراجعه كنندگان ارائه شد .
جزيره كيش با 92 كيلومتر مربع مساحت و جمعيتي حدود 37 هزار نفر در آب هاي نيلگون خليج فارس در فاصله 18 كيلومتري سرزمين اصلي قرار دارد.
جزيره كيش با 91.5 كيلومتر مربع مساحت در ميان آبهاي نيلگون خليج فارس و جمعيت 37 هزار نفري و بيش از يك ميليون و هشتصد هزار نفر گردشگر سالانه داراي تجهيزات امكانات بيمارستاني بسيار مجهز، كلينك هاي تخصصي و كادر درماني متخصص مقيم و پروازي برخوردار است و مي تواند يكي از قطب هاي سلامت كشور و باشد.
به گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش ، اين جزيره گردشكري با توجه به توانمندي هاي بيمارستان تخصصي وفوق تخصصي و برخورداري از تجهيزات و كادر متخصص مقيم و پروازي موجود بيمارستان كيش مي تواند به قطب گردشگري سلامت تبديل شود.
«محمد ابراهيم انصاري لاري» مديرعامل و رئيس هيئت مديره سازمان منطقه آزاد كيش دي ماه سال 96 در جريان بازديد از بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش بر توانمندي و ظرفيت بيمارستان در تبديل به قطب گردشگري سلامت در كشور و منطقه تاكيد كرد.
وي اظهار كرد: بيمارستان در شرايط خوبي قرار دارد و از استانداردهاي قابل قبول و پزشكان مجرب و متخصصي برخوردار و يك آماده نسبي براي پذيرش بيماران خارج از كشور دارد.
مديرعامل سازمان با تاكيد بر اينكه افزايش گردشگران سلامت نيازمند سرمايه گذاري هاي بيشتري است افزود: بايد توان ايجاد موقعيت رفت و آمدهاي ارزان، امكانات اقامتي مناسب و خدمات كامل فراهم شود در اين صورت داد و ستدهاي انجام شده خود به خود موجب ارتقاء كيفيت و خدمات در بيمارستان و افزايش گردشگران سلامت و از ميان رفتن كم و كاستي ها خواهد شد.
1339