۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۲
کد خبر: 83046539
T T
۰ نفر
جامعه روحانيت زاهدان در گذشت حجت الاسلام بياني را تسليت گفت

زاهدان- ايرنا- جامعه علما و روحانيت زاهدان با صدور پيامي در گذشت عالم فرزانه حجت الاسلام والمسلمين شيخ محمود بياني امام جمعه اسبق زابل و پدر شهيد محمد كاظم بياني را تسليت گفت.

به گزارش ايرنا، در اين پيام كه نسخه اي از آن روز پنجشنبه به ايرنا نمابر شده، آمده است: در گذشت عالم فرزانه حضرت حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمود بياني موجب تاسف و تاثر گرديد.
آن عالم رباني كه از چشمه علم و فقاهت حوزه علميه نجف اشرف سيراب گشته بود عمر با بركت و گران بهاي خويش را در راه ترويج فرهنگ و معارف اسلامي در سنگر امام جمعه، جماعت و وعظ و ارشاد سپري كرد.
آن عالم جليل القدر كه با حكم حضرت امام خميني (ره) به امامت جمعه شهر زابل منصوب گرديد و همزمان مسئوليت بنياد شهيد و خدمت به خانواده هاي معظم شاهد و ايثارگر را نيز به عهده داشت، از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي خدمات ارزنده اي را براي مردم ولايتمدار سيستان رقم زده است.
در بخش ديگري از اين پيام آمده است: جامعه علما و روحانيت زاهدان فقدان اين عالم فرهيخته را به محضر حضرت بقيه الله الاعظم (عج)، حوزه هاي محترم علميه، مردم خداجوي سيستان به ويژه شاگردان، مريدان و بيت شريف آن بزرگوار تسليت عرض نموده و از درگاه ايزدمنان براي اين عالم رباني طلب غفران و رحمت واسعه الهي و براي بازماندگان معزز صبر و اجر جميل خواستار است.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسلمين محمود بياني دومين امام جمعه زابل پس از پيروزي انقلاب اسلامي و پدر شهيد محمد كاظم بياني شب گذشته در يكي از بيمارستانهاي مشهد مقدس به دليل بيماري كليوي و كهولت سن دار فاني را وداع كرد.
6081