۲۰ شهریور ۱۳۹۷،‏ ۸:۲۲
کد خبر: 83029538
۰ نفر
لامبورگینی ایرانی در تبریز طراحی شد

تبریز- ایرنا- 'لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی' توسط متخصصان ایرانی در تبریز با مهندسی معكوس، مشابه سازی، طراحی و ساخته شد.

طراح و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در مدت 4.5 سال توسط تیم متخصص 16نفری، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدل سازی و ساخت را گذرانده است.
'مسعود مرادی' افزود: تست جاده ای و آزمایش پایداری این خودروی اسپورت با موفقیت انجام شده و به زودی رونمایی می شود.
وی افزود: هدف از اجرای مهندسی معكوس و طراحی لامبورگینی ایرانی، دستیابی به دانش فنی تولید خودروهای سوپر اسپورت و بومی سازی آن است.
مرادی بیان كرد: هدف نهایی از اجرای طرح تولید لامبرگینی بومی سازی آن در كشور است و به كمك سرمایه گذار ایرانی برند جدید ایجاد خواهیم كرد.
وی اضافه كرد: بر این اساس مشاور حقوق بین الملل تیم خودروسازی، پیگیر موضوع مالكیت معنوی برای تولید لامبورگینی در ایران است.
وی اظهار داشت: اگر مالكیت معنوی خودرو مانع تولید شود، با جراحی چهره خودرو، لامبورگینی با طراحی جدید ثبت می شود.
وی ادامه داد: مراحل طراحی لامبورگینی ایرانی به صورت یك به یك، مدل سازی، ساخت خودرو توسط مواد كامپوزیت، استراكچرهای (شاسی) فلزی، مهندسی مكانیك، برق خودرو، الكترونیك، كارهای مهارتی، نقاشی و تودوزی توسط تیم ایرانی انجام و از مشاوره خودروسازان و متخصصان ایرانی نیز استفاده شده است.
وی اضافه كرد: كارهای مطالعاتی، طراحی و مدل سازی خودرو را به تنهایی انجام دادم و پس از آن، خودرو در كارگاه ساخت و تولید و قالب سازی تكمیل شد؛ اكنون نیز خودرو پس از طی مراحل مختلف در مرحله نهایی مونتاژ قرار گرفته است.
وی با اشاره به ویژگی های فنی این خودروی 2 رگه ایرانی - ایتالیایی، گفت: رانندگی با این خودرو حس خاصی دارد؛ خودرو 306 اسب بخار قدرت، 280 كیلومتر بر ساعت سرعت، 6 سیلندر 3.8 لیتری، گیبركس 6 سرعته، سیستم پایداری به روز، 471 سانتی متر طول، 260 سانتی متر عرض و 114 سانتی متر ارتفاع دارد.
وی ادامه داد: در مدت طراحی خودرو و انجام مهندسی معكوس، به ساختار لامبورگینی وفادار ماندیم، زیرا این اصل مهم است.
وی یادآور شد: در این طرح پلاتفرم و ساختار كلی خودرو هم مشابه سازی شده است.
وی گفت: با این وجود هیچ یك از قطعات استفاده شده در خودروی ایرانی، از لامبورگینی اصلی نیست، بلكه تمام قطعات توسط متخصصان داخلی مشابه سازی شده است.
رییس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: جواز تاسیس خودروهای دست ساز و بدنه كامپوزیتی از طرف اداره كل صنایع و معادن استان برای ساخت این خودرو صادر شده است.
حسین نجاتی افزود: پروانه تولید رسمی آن نیز نیاز به درخواست دارد تا پس از استعلام از محیط زیست و انجام مراحل لازم صادر شود.
لامبورگینی به عنوان یك خودروی اسپرت ایتالیایی، شهرت جهانی دارد.
3093/518