۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83026898
T T
۰ نفر
برگزیدگان جشنواره فیلم كودك با رویكرد پیشگیری معرفی شدند

تهران- ایرنا- دبیر سی و یكمین جشنواره فیلم كودك معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: هیات داوران این معاونت برگزیدگان جشنواره بین المللی فیلم كودك و نوجوان را در سه بخش كارگردانی، فیلمنامه و تهیه كنندگی اعلام و همچنین از دو هنرپیشه خردسال قدردانی كرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایرنا از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مهدی افتخاری با اعلام برگزیدگان جشنواره بین المللی فیلم كودك و نوجوان در بخش جلوه گاه امید (ویژه معاونت اجتماعی قوه قضاییه)، افزود: هیات داوران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه متشكل از پروانه مرزبان، انسیه شاه حسینی، احمد جولایی، مجید قناد و محمد ایمانی فولادی پس از دیدن و بررسی آثار سینمایی اكران شده در این دوره از جشنواره، برگزیدگان در بخش آثار بلند سینمای ایران و آثار بلند داستانی (شبكه خانگی) اعلام كردند.
وی اضافه كرد: اگر چه هیات داوران معاونت اجتماعی قوه قضاییه یك روز قبل از اختتامیه رأی خود را اعلام كردند اما نكته جالب اینجاست كه برگزیدگان این داوران دقیقا با برگزیدگان آرای داوران سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم كودك و نوجوان مطابقت داشته است.
به گفته افتخاری، هیات داوران در بخش كارگردانی به اتفاق آرا، ضمن احترام به تلاش همه كارگردانان این دوره از جشنواره، جایزه بهترین كارگردانی را شامل تندیس ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، لوح تقدیر و جایزه نقدی چهارمیلیون تومانی بود كه «پرنیا كاظمی پور» كارگردان فیلم «بُروا» تقدیم كردند.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم كودك و نوجوان معاونت اجتماعی قوه قضاییه اظهار داشت: این داوران در بخش فیلمنامه با رعایت نكات فنی موجود، جایزه و رأی خود را بدون تقدم و تأخر مشتركا به «بهروز غریب پور» به خاطر فیلمنامه سینمایی «اردك لی» و «هادی شریعتی» به خاطر فیلمنامه سینمایی «در میان امواج» تقدیم كردند كه این جایزه شامل تندیس ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، لوح تقدیر و مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد است.
افتخاری تصریح كرد: هیات داوران در بخش تهیه كنندگی ضمن احترام به همه كسانی كه توان مالی خود را در راه خلق آثار فرهنگی و هنری به كار می گیرند، جایزه خود یعنی تندیس ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، لوح تقدیر و مبلغ 60 میلیون ریال وجه نقد را به طور مشترك به «عبدالله باكیده» تهیه كننده فیلم سینمایی «عینك» و «وحید نیكخواه آزاد» تهیه كننده فیلم سینمایی «سوم شخص غائب» تقدیم كردند.
وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به منظور كشف استعدادهای جدید و معرفی به جامعه هنری در زمینه بازیگری و همچنین ارج گذاری به تلاش های موثر هنرمندان خردسال، جایزه ای شامل لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال را با نظر هیات داوران به «آرین یوسفی» بازیگر خردسال فیلم «بُروا» و و«سانیا رمضانی دره چی» بازیگر فیلم سینمایی «عینك» اختصاص داده است.
افتخاری با بیان اینكه پیشگیری از سنین كودكی یكی از اولویت های برنامه های معاونت اجتماعی قوه قضاییه درسراسركشور است، گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع­­جرم قوه قضاییه از سال 1394، آثار منتخب راه­یافته به جشنواره فیلم فجر با رویكرد پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی را شناسایی و معرفی كرده است.
وی افزود: امسال نیز این معاونت علاوه بر حضور در جشنواره فیلم فجر، برای نخستین بار در جشنواره فیلم كودك حضور یافته است و با شناسایی آثاری كه رویكرد پیشگیری را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به تصویركشیده اند، از این تولیدات حمایت كرده است.
سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان از 8 تا 14 شهریور 97 به میزبانی شهر اصفهان برگزار شده است. در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده شدو هشت فیلم پویانمایی از هشت كشور نیز در بخش بین الملل این جشنواره با یكدیگر رقابت كردند.
اجتمام *7329 * 3063
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ