۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 83023908
T T
۰ نفر

نماینده سابق فسا در مجلس شورای اسلامی درگذشت

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 83023908
نماینده سابق فسا در مجلس شورای اسلامی درگذشت

شیراز-ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: محمد حسن دوگانی آغچغلو، نماینده سابق مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، صبح چهارشنبه در 62سالگی در بیمارستان عرفان تهران درگذشت.

سلیمان كرمی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحوم دوگانی كه در دوره های هفتم، هشتم و نهم نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی بود، هفته گذشته به دلیل تشدید بیماری گوارشی و قلبی در بیمارستان عرفان تهران بستری شد و صبح چهاردهم شهریورماه جاری به دیار حق شتافت.
محمدحسن دوگانی در سال 1335خورشیدی در روستای دوگان از توابع شهرستان فسا تولد یافت. وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش و متوسطه را در دبیرستان‌های شهر فسا گذراند. او دیپلم ریاضی خود را در سال 55 از دبیرستان حكمت فسا اخذ كرد و در همان سال در مقطع كارشناسی ریاضی دانشگاه شهید باهنر كرمان پذیرفته شد.
وی پس از اتمام دوره كارشناسی در آزمون كارشناسی ارشد شركت كرد و در رشته ریاضی با گرایش جبر در دانشگاه شهید باهنر كرمان مشغول تحصیل شد.
دوگانی در سال 72 با دریافت بورس تحصیلی دوره دكترای تخصصی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شفیلد انگلستان این مقطع تحصیلی را با گرایش جبر جابجایی به اتمام رساند.
از جمله فعالیت‌های اجرایی و علمی او، عضویت در هیات علمی دانشگاه شهید باهنر كرمان، معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی، عضو هیات رئیسه دانشگاه شهید باهنر كرمان، عضو هیات ممیزه این دانشگاه و دانشگاه‌های جنوب شرق كشور بود.
دوگانی از سال 1382به نمایندگی از مردم فسا به مجلس شورای اسلامی راه یافت و این سمت را در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس بر عهده داشت و همچنین در كمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات نیز عضو بود.
وی تا آخرین لحظه حیات خود، معاون پارلمانی و حقوقی دانشگاه پیام نور بود.
شهرستان فسا در فاصله 130 كیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118

سرخط اخبار استان‌ها