۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷
کد خبر: 83020385
T T
۰ نفر
نخستین منطقه ویژه اقتصادی دارویی كشور در البرز ثبت شد

كرج - ایرنا- استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های مهم اقتصادی این استان گفت: شهرك دارویی بركت شهرستان ساوجبلاغ به عنوان نخستین منطقه ویژه اقتصادی دارویی كشور به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا از مركز اطلاع رسانی استانداری البرز، محمد علی نجفی روز یكشنبه دراین خصوص اظهار كرد: با پیگیری نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی، این مهم محقق شد.
وی ادامه داد: شهرك دارویی بركت، ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه رشد توسعه صنایع دارویی و صنایع بنیادی در كشور و منطقه خاورمیانه را دارد.
نجفی گفت: شهرك صنعتی دارویی بركت بر مبنای مطالعات بازار دارویی كشور اعم از صادرات و واردات دارو ایجاد شده است .
وی خاطرنشان كرد: انتقال دانش فنی و توسعه علمی، توسعه صادرات دارویی كشور و صرفه جویی ارزی، ایجـاد بیش از هفت هزار فرصـت شغلی مستقیم، امكان اتصال زنجیره ی دانشگاه، صنعت و تجارت، كاهش قابل توجه هزینه تمام شده دارو برای بیماران و تبدیل ایران به عنـوان یكی از قطب های اصلی دارویی در منطقه از اثرات مهم این پروژه به شمارمی رود.
نجفی با اشاره به اینكه 50 كارخانه داروسازی كشور در استان البرز مشغول به فعالیت هستند، گفت: استان البرز رتبه دوم كشور به لحاظ تعداد واحدهای دارویی را به خود اختصاص داده است.
در منطقه ویژه دارویی اقتصادی ساوجبلاغ (بركت) ، مجموعه ای كامل برای استقرار شركت های تولیدی مختلف در حوزه های تحقیق و توسعه و انكوباتورها ، دانش بنیان، سل تراپی، بیوتكنولوژی ، پالایشگاه خون و فرآورده های پلاسمایی ، واكسن سازی ، فناوری های پیشرفته حوزه سلامت ، شركت های دارویی مختلف و انبارهای مركزی و بارانداز پیش بینی شده است.
تا كنون بیش از 35 هكتار از مجموع 100 هكتار اراضی صنعتی شهرك بركت به شركت های متعدد دارویی اعم از داخلی و خارجی در حوزه های بیوتكنولوژی و پیشرفته حوزه سلامت واگذار شده و پیش بینی می شود تا نیمه دوم سال 1397 اولین واحد تولیدی دراین شهرك فعال شود.
تا كنون بیش از 30 شركت دارویی و تجهیزات پزشكی معتبر و برجسته داخلی و خارجی در صنعت سلامت در شهرك صنعتی دارویی بركت سرمایه گذاری كرده اند كه در این بین برندهای معتبری از كشورهای دانمارك، فرانسه، آلمان و انگلستان دارای جایگاه ویژه ای می باشند.
8029/ 6155
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه