۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 83011545
T T
۰ نفر
جهانگیری: آیت الله هاشمی شناسنامه انقلاب اسلامی است

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری گفت: ایت الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی است و اگر كسی بخواهد تاریخچه انقلاب اسلامی را بررسی كند با بررسی شخصیت ایشان می‌تواند به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پی ببرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، «اسحاق جهانگیری» روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی كارهای بزرگ و مهمی در طول حیات جمهوری اسلامی -چه در استقرار نظام جمهوری چه در جنگ و صلح سازندگی و چه در اصلاحات-انجام دادند.
وی ادامه داد : در همه دوران نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش ویژه است و ایشان در میانه میدان حضور دارد و به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی است و اگر كسی بخواهد تاریخچه انقلاب اسلامی را بررسی كند با بررسی شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌تواند به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پی ببرد.
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان كرد: خانه موزه ها از كارهای بزرگی است كه در گذشته انجام شد . در این دوره به همت خاندان هاشمی و فرزندان عزیزشان و با تصویب هیات وزیران این خانه موزه شكل گرفت.
جهانگیری با تاكید بر اهمیت ارتباط نسل جوان و جامعه ایران با شخصیتهای انقلابی كشور اظهارداشت: نسل جوان می تواند با استفاده از فناوری های نوین و تمركز در چنین مكانی به ابعاد انقلاب و شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی پی ببرد.
وی در ادامه آیت الله هاشمی رفسنجانی را از سرمایه های نمادین كشور عنوان كرد و گفت: امروز وقتی به توسعه كشور و به ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی نگاه می كنیم همواره یك شخصیت جامع نگر بود.
معاون اول رئیس جمهور یادآورشد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در عین حال كه به مطالعات قرآنی می اندیشید و كار می كرد به توسعه ایران فكر می كرد. برنامه توسعه می نوشت. نگرانی های جدی نسبت به آینده داشت. شخصیت آینده نگری بود همواره نگران آینده، مردم و نظام بود.
جهانگیری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاستمداری بود كه فكر می كرد هیچ بن بست وجود ندارد مهمترین بن بست شكنی اش هم این بود كه نه برای نظام بلكه برای مردم بن بست قائل نبود.
جهانگیری افزود: در سخت ترین شرایط وقتی به آیت الله هاشمی مراجعه می كردیم می دیدیم برای مشكلات راهكار و راه حل دارد فكر می كنیم امروز هم كشور می تواند از خیلی از تنگاهایی كه پیش روی دارد با همین روش های آیت الله هاشمی رفسنجانی عبور كند.
وی اظهار داشت: یكی از مسایلی كه درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی انسان را خیلی رنج می داد مظلومیت هاشمی بود؛ هاشمی هیچ وقت برای خودش ننالید هیچ وقت برای خودش شكایت نكرد البته همیشه آن جایی كه لازم بود از وضع مردم هشدار می داد.
معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان كرد: امروز هم فكر می كنم كه با گذشت از دو سال از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی این مظلومیت وجود دارد و امیدوارم به همت دوستداران هاشمی و انقلاب بتوانیم گرد مظلومیت را از چهره هاشمی برطرف كنیم .
خانه موزه مرحوم آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی با حضور معاون اول رییس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، خانواده آن مرحوم و جمعی از مقامات و مسئولان افتتاح شد.
سیام**1751**1553
۰ نفر