۲ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۰۶
کد خبر: 83010628
T T
۰ نفر
كشتی گیران مدال آور بازی های آسیایی وارد شیراز شدند

شیراز - ایرنا- محمدعلی و محمدرضا گرایی دارندگان مدال طلا و برنز كشتی فرنگی بازی های آسیایی 2018جاكارتا شامگاه جمعه در میان استقبال پرشور مردم و مسئولان وارد شیراز شدند.

به گزارش ایرنا، درآیین استقبال از این افتخار آفرینان كه با حضور مدیركل ورزش و جوانان فارس، دوستداران كشتی و خانواده این پهلوانان در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد، از این دو برادر مدال آور با اهدای حلقه های گل تقدیر شد.
زدن ساز و نقاره، اجرای ورزش های باستانی از نكات دیدنی این مراسم استقبال بود.
محمدعلی گرایی در كشتی فرنگی و در وزن 77 كیلوگرم در بازی های آسیایی مدال طلا را برای فارس به ارمغان آورد و برادرش محمدرضا هم در وزن 67 كیلوگرم نشان برنز گرفت.
سعید رضا كیخا ژیمناست شیرازی در این بازی ها در خرك حلقه چهارم شد و مهران ستار دیگر ورزشكار شیرازی در وزن منهای 56 كیلوگرم در رشته جوجیتسو ( یكی از رشته های ورزش جودو ) در مبارزه ای نزدیك از حریف تایلندی شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.
حبیب رنجبر و مهران ستار در رشته جوجیتسو ، محمدعلی و محمدرضا گرایی در كشتی فرنگی، سعیده جعفری و راحله نادری در كبدی، فرزاد رستمی و علی رحیمی در هندبال، سعیدرضا كیخا در ژیمناستیك و فرانك پرتو آذر در رشته دوچرخه سواری و محمد بهروز كارگران، محمد حسن زاده در بسكتبال پنج نفره و علی الله وردی در بسكتبال سه نفره 13 ورزشكار استان فارس هستند كه در بازی‌های آسیایی 2018 جاكارتا حضور داشتند.
محمد علی چمیانی از شیراز به عنوان مربی تیم ملی كشتی فرنگی در این رقابت حضور داشت و فاطمه اسد پور از شیراز هم سرمربی تیم ملی تكواندو بانوان را در بازی های آسیایی است.
شریف دلارام نخستین ورزشكار استان فارس بودكه در هفتمین دوره بازی های آسیایی 1974تهران در رشته بوكس موفق به كسب نشان طلا، قبل از انقلاب اسلامی شد.
پس از انقلاب اسلامی در شانزدهمین دوره بازی های آسیایی كه در سال 2010 در گوانژو چین برگزار شد امید نوروزی پس از 36 سال در رشته كشتی فرنگی و در وزن 60 كیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت تا دومین ورزشكار طلایی استان فارس در بازی های آسیایی پس از شریف دلارام باشد.
حمید ریحانی دیگر ورزشكار استان فارس است كه در رشته كشتی فرنگی توانسته در بازی های آسیایی 2006 دوحه قطر به نشان برنز دست یابد.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 از بیست و هفتم مرداد آغاز شد كه تا یازدهم شهریور ماه 97 در 40 رشته و با حضور بیش از 11 هزارورزشكار از 45 كشور آسیایی در شهر جاكارتا پایتخت كشور اندونزی، پالمبانگ و هفت شهر در حومه جاكارتا ادامه خواهد داشت.
كاروان اعزامی ایران با 280 ورزشكار مرد، 98 ورزشكار زن و در مجموع 378 ورزشكار در 42 رشته ورزشی راهی این دوره از بازی ها در جاكارتا شد.
ورزشكاران ایرانی در هفدهمین دوره این بازی ها كه در شهر اینچئون كره جنوبی برگزار شد با 276 ورزشكار در 22 رشته با كسب 21 نشان طلا، 18 نقره و 18برنز به مقام پنجم آسیا دست یافتند.
بهترین مقامی كه ورزشكاران ایران در بازی های آسیایی تاكنون كسب كرده اند مربوط به سال 1974 تهران است كه در این سال كه هفتمین دوره این بازی ها بود، تیم ایران با 400 ورزشكار در 24 رشته توانست با كسب 36 نشان طلا، 28 نقره و 17برنز در رده دوم جدول رده بندی قرار گیرد.
هم اینك كاروان ورزشی ایران در هجدهمین دوره این بازی ها در جاكارتا ، 12 مدال طلا ، 11 نقره و هشت برنز كسب كرده است و در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد و چین هم با 66 طلا ، 46 نقره و 27 برنز صدرنشین است.
7368 /1876

سرخط اخبار استان‌ها