۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۵۳
کد خبر: 83007735
T T
۰ نفر
ائمه جماعت مساجد در مديريت محله ها فعالتر باشند

كرمانشاه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: ائمه جماعت مساجد بايد با حضور در شادي و ناراحتي هاي مردم محله ها و شركت در آيينهاي مردمي ، نقش فعال تر و تاثيرگذارتري در بين مردم ايفا كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله مصطفي علما شامگاه دوشنبه در مراسم تجليل از ائمه جماعت نمونه مساجد كرمانشاه كه به مناسبت روز جهاني مسجد در امام زاده ابراهيم طاق بستان برگزار شد، به نقش و پيشينه مسجد محله ها در پيروزي انقلاب اسلامي و پشتيباني ، تداركات و اعزام رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و خواستار احياي اين نقش در شرايط كنوني جامعه شد.
وي در ادامه مساجد محله ها را در پرورش و تربيت اسلامي جوانان بسيار با اهميت خواند و گفت: در انجام امور مساجد بايد از روي اخلاص و دلسوزي كار كنيم نه تظاهر.
آيت الله علما مساجد را سنگرهاي مستحكم جامعه اسلامي عنوان كرد و گفت: دشمنان به دنبال نفت و گاز ما نيستند بلكه به دنبال ارزش ها و فكر جوانان ما هستند.
وي جوانان را مهم ترين سرمايه كشور دانست كه دشمن در جنگ نرم به دنبال آنها است و اگر نقش گذشته مساجد را احيا كنيم هيچ دشمني نمي تواند در كشور ما نفوذ كند و اين به ابتكار ائمه جماعت مساجد بستگي دارد چطور جوانان را جذب كنند.
امام جمعه كرمانشاه با بيان اينكه همه اركان مسجد از امام جماعت تا خادمان و هيات امنا در برخورد با مردم بايد خوشرو باشند ، گفت: اگر در مسجدي زمينه براي ورزش جوانان وجود دارد در اختيار آنها قرار دهند تا آسيب اجتماعي كمتر شود.
مديركل سازمان تبليغات اسلامي كرمانشاه نيز در ابتداي اين مراسم مسجد محوري را اساس همه فعاليت هاي اين نهاد اعلام كرد و گفت: حفظ و نگهداري مسجد به عنوان خانه خدا و سنگر ارزش هاي اسلامي ، كار هر كسي نيست.
حجت الاسلام اسماعيل قبادي افزود: با وجود اينكه 2 برابر مساجد استان روحاني وجود دارد ولي چون اداره مسجد كار سخت و طاقت فرسايي است هر روحاني نمي تواند امام جماعت مسجد شود.
وي در ادامه گفت: در روز جهاني مسجد از 20 ائمه جماعت شهرستان كرمانشاه كه در نوبت صبح و يا در سه نوبت نماز جماعت را به طور منظم برپا كرده اند تجليل مي شود و همچنين از سه هيات امنا، سه خادم و سه كانون فرهنگي مساجد نيز تقدير مي شود.

** مساجد نقش موثري در كاهش آسيب هاي اجتماعي دارند
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان كرمانشاه نيز در اين مراسم به نقش موثر ائمه جماعت در فرهنگ سازي اشاره كرد و گفت: مساجد و منبر ائمه جماعت طبق بررسي هاي انجام شده نقش موثري در كاهش آسيب هاي اجتماعي دارند.
سرهنگ محمدرضا آمويي ، مساجد را قرارگاه هاي فرهنگي خواند كه با تبيين و گوشزد كردن مسائل اجتماعي در محله ها آسيب هاي اجتماعي را كاهش مي دهند.
وي افزود: پليس نمي تواند با برخورد پليسي همه مشكلات را حل كند و نيازمند كارهاي گسترده فرهنگي از جمله مداخله روحانيون و ائمه جماعت در حل اختلافات خانوادگي كه بيشترين عامل تيراندازي در سطح كرمانشاه است.
هم اكنون 700 مسجد روستايي و حدود 300 مسجد شهري در استان كرمانشاه وجود دارد و يك هزار و 250 مسجد نيز در دست ساخت است.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت، داراي 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
8066/3209