۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲
کد خبر: 83005752
T T
۰ نفر

180 هزار نجات غريق در كشور فعاليت مي كنند

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲
کد خبر: 83005752
180 هزار نجات غريق در كشور فعاليت مي كنند

ايلام - ايرنا - نايب رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي گفت: هم اكنون 180 هزار نفر در سراسر كشور در رشته نجات غريق فعاليت مي كنند.

مهدي حيدري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين ورزش داراي سه زير مجموعه نجات غريق، آب درماني و غواصي است.
وي افزود: بيش از 180 هزار ورزشكار سازمان يافته نجات غريق و غواصي در سطح كشور فعاليت دارند كه از اين تعداد 20 هزار نفر در رشته غواصي حضور دارند.
نائب رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي يادآور شد: فعاليت رشته آب درماني بدليل بازبيني مجدد آيين نامه فعلا متوقف شده اما در آيين نامه جديد طبق توافق نامه اين فدراسيون با فدراسيون پزشكي يك كارگروه مشترك تشكيل شده كه اميدواريم به نتيجه برسد و باز آموزي مجدد براي مدرسان ارشد در سراسر كشور صورت گيرد.
حيدري به كمبود و محدوديت اعتبارات دولت اشاره كرد و افزود: تنها 10 درصد اعتبارات ورزشي به هيات ها اختصاص داده مي شود و طي نشست مجمع عمومي ساليانه فدراسيون ها با وزارت ورزش و جوانان يك درصد ديگر نيز به اين اعتبارات افزوده شد با اينحال ورود بخش خصوصي در اين زمينه ضروري است.
وي آموزش را در اين ورزش بسيار مهم دانست و تاكيد كرد: مربيان در امر آموزش بايد سخت گير و بسيار جدي باشند چرا كه اين ورزش با نجات جان انسان ها ارتباط مستقيم دارد.
نائب رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي به توقف كلاس هاي آموزشي جديد اشاره كرد و گفت: سال هاي گذشته تعداد زيادي مدرس تربيت شدند ولي امسال برنامه اي براي كلاس آموزشي جديد نداريم زيرا تربيت مدرس اشباع شده و در تلاشيم بجاي تربيت مدرس جديد دوره بازآموزي مدرسان داشته باشيم.
حيدري شرط فعاليت مدرسان را قبولي در دوره هاي بازآموزي مربيان اعلام كرد و گفت: مدرسان و مربيان در صورت قبولي در آزمون بازآموزي مجوز فعاليت در سال 97 و 98 را دريافت مي كنند و افرادي كه قبول نشوند بايد در دوره هاي بعدي شركت كنند.
به گفته نايب رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي برگزاري اين آزمون ها در استان تهران آغاز شده و بتدريج در استان هاي ديگر نيز برگزار مي شود.
وي يادآور شد: براي جذب مدرسان و مربيان خبره هدف كميت نيست بلكه تاكيد ما بر كيفيت است چرا كه نجات جان انسان ها در ميان است.
وي در خصوص امكانات ورزشي يادآور شد: ورزش بانوان و آقايان از هم جدا نيستند و بايد امكانات و تجهيزات در اين 2 بخش برابر باشد و زمينه براي پيشرفت بيشتر ورزش فراهم شود مهمترين هدف اين فدراسيون توسعه و تامين نجات غريق در تمام استان‌ها است.
حيدري در خصوص حوزه ورزش قهرماني گفت: تيم ملي قدرتمندي را در 2 بخش آقايان و بانوان به مسابقات استراليا در آبان ماه اعزام خواهيم كرد و انتظار داريم تنها در بخش بانوان سه مدال طلا كسب كنيم.
وي تاكيد كرد: امسال براي اولين بار ليگ بانوان برگزار مي شود و اميدواريم هيات ايلام با مديريت جديد و تشكيل يك تيم قدرتمند به اين مسابقات اعزام شوند.
حيدري ورزشكاران ايلامي را از لحاظ قدرت جسمي و فيزيكي قدرتمند توصيف كرد و افزود: ورزشكاران ايلامي در بسياري از رشته هاي ورزشي در كشور سرآمد بوده و بهترين ناجيان كشور از اين استان هستند.
وي يكي از فاكتورهاي ناجيان را نترس بودن اعلام كرد و گفت: اين خصلت در ايلاميان وجود دارد و اميدواريم از لحاظ توانمندي فني نيز خود را به سطح كشور برسانند و فدراسيون نيز حمايت خود را از اين هيات دريغ نمي كند.
نائب رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي با بيان اينكه تمامي استخرهاي ورزشي استان ايلام داراي شرايط استاندارد هستند، يادآور شد: تمامي استخرها نيازمند بازديد كارشناسانه هستند و بايد نسبت به رفع نقص و كمبودها در زمينه نجات غريق اقدام كرد و شرايط براي اين مهم مهيا باشد.
حيدري هوشمندي، تسلط و مهارت را از ويژگي هاي يك غواص عنوان كرد و ادامه داد: يك منجي غريق بايد بااخلاق و از خود گذشته باشد زيرا اخلاق از اصول اين ورزش است.
وي تشكيل يك تيم قوي و قدرتمند را مستلزم يك استعداديابي خوب و شناسايي افراد دانست و تاكيد كرد: در صورت شكل گرفتن تيم ايلام فدراسيون بهترين مربيان را براي برنامه ريزي، مربيگري و هدايت تيم در اختيار استان قرار مي دهد.
7180/6119