۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷
کد خبر: 83005609
T T
۰ نفر

شمار قربانیان سیل در جنوب هند به 357 تن رسید

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷
کد خبر: 83005609
شمار قربانیان سیل در جنوب هند به 357 تن رسید

دهلی نو- ایرنا - شمار كشته شدگان وقوع سیل در جنوب هند كه در یك قرن اخیر بی سابقه گزارش شده به 357 تن رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه های تلویزیونی هند در روز یكشنبه، در بسیاری از نقاط ایالت كرالا كه در روزهای گذشته با وقوع سیل شدید روبرو بوده هم اكنون وضعیت قرمز اعلام شده است.
باران های موسمی شدید كه در فصل موسوم به مونسون از اوایل خرداد تا اواخر شهریور در سراسر هند بخصوص در جنوب این كشور اتفاق می افتد امسال باعث شده است كه صدها هزار نفر در این ایالت بی خانمان شوند.
شبكه تلویزیونی 'ای نی' هند امروز در گزارشی اعلام كرد كه صدها روستا در این منطقه كاملا بر اثر سیل ویران شده اند.
شدت باران به حدی است كه در قرن اخیر بی سابقه گزارش شده است.
میزان خسارت تا 3 میلیارد واحد پول این كشور تخمین زده می شود.
بیش از نیم میلیون نفر از مردم این ایالت كه به دلیل ساحل زیبای آن یك مقصد محبوب گردشگری بین المللی محسوب می شود به اردوگاههای متعدد منتقل شده اند.
نارندرا مودی نخست وزیر هند روز شنبه اعلام كرد برای ارائه كمك های فوری 75 میلیون دلار اختصاص داده است.
روز شنبه نیز پینارایی ویجایان سروزیر ایالت كرالا گفت: وضعیت وخیم ناشی از سیل و بارندگی های شدید تاكنون هزاران نفر را بی خانمان و محصولات كشاورزی را نابود كرده است.
سازمان هواشناسی هند گفت: اگرچه از شدت بارندگی ها در ایالت كرالا در روز شنبه كاسته خواهد شد، اما از روز یكشنبه یك جو بارشی جدید در ایالت های كرالا و تامیل نادو آغاز می شود.
سروزیر ایالت كرالا در پیامی گفت: كرالا با بدترین سیل در صد سال گذشته روبرو است. رها سازی آب در 80 سد این ایالت آغاز شده است.
نارندرا مودی نخست وزیر هند روز شنبه به كرالا سفر كرد تا به صورت هوایی وضعیت سیل در این ایالت را بررسی كند.
سروزیر ایالت كرالا توضیح داد: 14 تیم ارتش،28 تیم نیروی دریایی و 39 تیم نیروی ملی مبارزه با بلایای طبیعی در عملیات امداد و نجات شركت كرده اند. تاكنون بیش از 4 هزار نفر از مناطق سیل زده نجات یافته اند.
یك سخنگوی نیروی ملی مبارزه با بلایای طبیعی گفت: در 9 روز گذشته 4 هزار و 319 نفر به مناطق امن تر منتقل شده اند درحالی كه 44 نفر از مناطق سیل زده نجات پیدا كرده اند.
سروزیر ایالت كرالا همچنین ادعاهای مطرح شده در خصوص ترك خوردن سد بسیار قدیمی 'مولا پریار' را رد كرد و اخطار داد علیه افرادی كه شایعه منتشر می كنند اقدام جدی خواهد شد.
همچنین باند فرود در فرودگاه شهر كوچی در این ایالت به زیر آب رفته است و مقامات اعلام كرده اند پروازها در این فرودگاه تا تاریخ 26 ماه اوت (4 شهریور) لغو شده اند. حركت 25 قطار در این ایالت نیز لغو شده اند.
ایالت كرالا كه دارای 44 رودخانه است در سال 1924 شاهد شدید ترین سیل به دلیل بارندگی های فصلی بود.
براساس گزارش های منتشر شده براثر وقوع سیل و رانش زمین در سال گذشته بیش از 900 نفر در هند جان باخته اند.
هند در كنار زلزله تقریبا هر سال تحت تاثیر شرایط آب و هوایی شدید مانند طوفان، رانش زمین و سیل قرار می گیرد.
كشاورزی یكی از بخش های بسیار بزرگ در هند محسوب می شود و بلایای طبیعی از جمله سیل و خشكسالی می تواند بر اقتصاد این كشور بسیار تاثیر بگذارد.
زندگی بیش از 60 درصد از مردم هند به صورت مستقیم و غیرمستقیم به كشاورزی وابسته است.
آساق**1424**1337