۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
کد خبر: 83004942
T T
۰ نفر

مركز خدمات جامع سلامت خوراسگان افتتاح شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
کد خبر: 83004942
مركز خدمات جامع سلامت خوراسگان افتتاح شد

اصفهان- ایرنا- مركز خدمات جامع سلامت خوراسگان در شرق كلانشهر اصفهان با نام 'مرحومه حبیبه بنكدار' روز شنبه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این مركز خدمات جامع سلامت در زمینی به متراژ بیش از 500 متر مربع با زیربنای حدود یكهزار و 500 متر مربع احداث شده است.
حمید ترك زاده رییس مركز بهداشت شماره یك شهرستان اصفهان در گفتگو با ایرنا هزینه اعتبار شده برای این مركز را بیش از 2 میلیارد تومان اعلام و تصریح كرد: حدود 30 درصد از این اعتبار توسط خیران سلامت و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشكی اصفهان تامین شده است.
همچنین ترك زاده در مراسم افتتاح این مركز گفت: عملیات اجرایی احداث مركز جامع سلامت خوراسگان از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد اما قبل از آن، اخذ مجوزهای لازم 22 ماه به طول انجامید.
وی با بیان اینكه این مركز سه پایگاه سلامت را در شرق اصفهان زیر پوشش خود دارد، افزود: هشت مراقب سلامت، 2 پزشك، یك كارشناس روان شناسی، 2 كارشناس بهداشت حرفه ای، 2 كارشناس بهداشت محیط و یك دندانپزشك در این مركز مشغول كار می شوند.
وی خاطرنشان كرد: آزمایشگاه مرجع و زنجیره سرد(مخزن واكسن) مركز خدمات جامع سلامت نواب صفوی اصفهان نیز به این مركز منتقل می شود.
ترك زاده با بیان اینكه ارائه خدمات طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت و پزشك خانواده از آبان سال 95 در كلانشهر اصفهان آغاز شد، گفت: مراكز متعددی در این كلانشهر برای ارائه خدمات مختلف مانند روان شناسیی و مشاوره تغذیه طراحی و راه اندازی شده است.
وی اولویت نخست مراكز بهداشت را رعایت عدالت در سلامت و امكان دسترسی همگان، عنوان و اضافه كرد: شیب بیماری ها از واگیر به سمت غیرواگیر در حال حركت است و اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز پیشگیری و كنترل این بیماری هاست.
رییس مركز بهداشت استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: مركز خدمات جامع سلامت خوراسگان حدود 220 هزار نفر را در این منطقه و شرق كلانشهر اصفهان زیر پوشش خود قرار می دهد.
كمال حیدری افزود: این مركز پانصد و چهل و پنجمین مركز خدمات سلامت و بهداشت استان اصفهان است كه در 9 سال گذشته تا كنون احداث یا بازسازی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشكی اصفهان نیز در این مراسم گفت: در پنج سال گذشته تاكنون در استان بیش از 500 هزار متر مربع فضای مراكز بهداشتی و خدمات سلامت، مرمت شده یا توسعه یافته است.
علیرضا یوسفی با اشاره به اینكه اتحاد زیادی بین دولت و ملت بویژه خیران برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وجود دارد، افزود: با مجموعه اقدام های انجام شده، نظام سلامت كشور از نظر زیرساختی تا 30 سال آینده ضمانت شده است.
استان اصفهان دارای حدود 6 هزار تخت بیمارستانی، 52 بیمارستان (37 دولتی و 15 خصوصی و خیریه)، حدود 500 پایگاه سلامت شهری، بیش از 520 باب خانه بهداشت روستایی و 80 مركز خدمات جامع سلامت روستایی است.
ت//6027/3011

سرخط اخبار استان‌ها