مدیران گلستان زیر ذره بین بازرسی هستند

گرگان - ایرنا - مدیر كل ارزیابی عملكرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گلستان گفت: وضعیت كلی دستگاه های اجرایی استان مطلوب و رضایت بخش است، اما عملكرد مدیران زیر ذره بین بوده و به صورت متناوب و مستمر بررسی و ارزیابی می شود.

سیدخالق سجادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نظارت در راستای تلاش بیشتر برای ارائه خدمات به مردم، تكریم ارباب رجوع و جلوگیری از بروز آسیب و مشكلات اداری بوده و نمرات به دست آمده در این ارزیابی ها ملاك و معیار انتصاب و تغییر مدیران خواهد بود.
وی بیان كرد: یكی از اقدامات این اداره كل، جمع آوری و پیگیری برای رفع نارضایتی مردم از دستگاه ها بوده و در گلستان بخش عمده اعتراض و گلایه های مردمی اعمال تبعیض میان ارباب رجوع است.
مدیركل ارزیابی عملكرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گلستان افزود: مردم در مراجعه های حضوری و تماس های تلفنی بیشتر از كمبودها، از تبعیض توسط كارمندان و مدیران دستگاه ها بین مراجعین گلایه دارند كه برای رفع این مشكل بدون چشم پوشی با متخلفان برخورد قانونی می كنیم.
سجادی با تاكید بر لزوم آگاهی همه مردم از حقوق قانونی ،ادامه داد: برخی اوقات مردم از حقوق خود آگاهی نداشته و به همین دلیل در مراحل گوناگون مراجعه به دستگاه های اداری دچار سرگردانی می شوند.
وی گفت: اگر مردم از حقوق قانونی مطلع باشند خواب را از چشم مسوولان ربوده و از هر فرصتی برای رسیدن به خواسته های خود استفاده خواهند كرد.
به گفته وی، یكی از راه های تكریم ارباب رجوع و احترام به حقوق مردم ارتباط با آنها بوده و در این راستا سامانه 111 راه اندازی شده است.
سجادی ادامه داد: فعالیت سامانه سامد (سامانه الكترونیكی مردم و دولت) با شماره 111 از میزان مراجعه حضوری مردم به دستگاه های اجرایی و خدمات رسان كاسته است.
وی بیان كرد: یكی از برنامه های این اداره كل توسعه فعالیت سامانه سامد در استان است كه با تحقق آن شاهد كاهش حضور مردم در دستگاه های اجرایی و عمومی و سرعت گرفتن روند پاسخگویی به درخواست ها و شكایت های آنها خواهیم بود.
3091/1648