۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱
کد خبر: 83001741
T T
۰ نفر

استفاده از نانوحباب برای پاكسازی دریاچه ها

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱
کد خبر: 83001741
استفاده از نانوحباب برای پاكسازی دریاچه ها

تهران- ایرنا- محققان با استفاده از نانوحباب ها توانستند جلبك‌ ها و خزه‌ های سبز-آبی یك دریاچه را پاكسازی كنند، فناوری كه در كانال های انتقال آب نیز كاربرد دارد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، جلبك‌ ها و خزه‌ های دریایی با ایجاد تركیبات سمی آب را آلوده و حیات موجودات آبزی را تهدید می كنند.
راهكارهای مختلفی برای خلاصی از جلبك ‌ها و خزه ‌ها ارائه شده و اخیرا یك شركت آمریكایی از نانوحباب ها برای از بین بردن آنها استفاده كرده‌ است.
شركت یاد شده كه در زمینه صنایع مرتبط با آب فعالیت دارد، اخیرا توانسته با طراحی و تولید نانوحباب هایی آب دریاچه یا آبراهه ها را از این مواد پاكسازی كند.
بر اساس این فناوری كه قابل استفاده در دریاچه ها یا كانال های آبرسانی نیز هست، نانوحباب های محتوی اكسیژن و ازون داخل آب می تركند و محتویات خود را به آب وارد می كنند كه باعث حل شدن خزه ها می شود.
همچنین حباب ها به داخل بستر رود یا آبراهه ها تزریق می شوند و به این شكل فقط سطوح رویی آب ها پاكسازی نمی شود بلكه همه دریاچه یا آبراهه تحت تاثیر قرار می گیرد.
این نانوحباب‌ها روی آب نمی‌آیند، بلكه در كف و بستر دریاچه قرار می‌گیرند. این فناوری در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را سپری می‌كند.
علمی**9157*2017
۰ نفر