۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۸
کد خبر: 83000924
T T
۰ نفر

آفات درختان جهرم در حال بررسي است

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۸
کد خبر: 83000924
آفات درختان جهرم در حال بررسي است

شيراز- ايرنا- رئيس مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي شهرستان جهرم گفت: اين مركز به همراه سه كلينيك‌ گياه‌پزشكي زير نظر مديريت جهاد كشاورزي شهرستان در حال پايش، رديابي و نمونه‌گيري آفات باغ‌هاي مركبات و نخيلات منطقه هستند.

دكتر حميد زرگري سه شنبه در گفت‌گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه درختان مركبات شهرستان جهرم هم اينك تحت نظر كارشناسان و محققان كشاورزي فارس است، گفت: در ماه هاي گذشته، برخي درختان مركبات شهرستان‌هاي جهرم، داراب، قيروكارزين و لارستان دچار عارضه‌ زوال زودرس شده اند.
وي با بيان اينكه در عارضه زوال مركبات، برگ درختان زرد رنگ شده و كم‌كم رو به خشكي مي‌رود، افزود: براي بررسي اين موضوع و علت آن هفت نفر از محققان رشته‌هاي گياه‌پزشكي، علوم باغباني، خاك‌شناسي، تغذيه و آبياري از درختان پنج باغ مركبات اين شهرستان نمونه‌گيري و براي بررسي آزمايشگاهي به مركز تحقيقات فارس ارسال كردند.
رئيس مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي شهرستان جهرم با بيان اينكه در جلسه‌اي توصيه‌هاي فني را به باغداران داده شده است، اظهار داشت: در اين جلسه به باغداران توصيه شد تا اعلام نتايج آزمايشگاهي و بررسي كارشناسان، از تغذيه بي‌رويه‌ درختان و كودهاي مكمل جلوگيري كنند و پيوسته درختان مركبات را شست‌وشو دهند.
كارشناس حفظ نباتات مديريت جهاد كشاورزي و مسئول كلينيك‌هاي گياه‌پزشكي شهرستان جهرم نيز گفت: با نظارت كارشناسان حفظ نباتات و اعضاي كلينيك‌ها، تله‌هاي مگس ميوه‌ مركبات و سرخرطومي حنايي خرما در باغ هاي تحت نظر كلينيك‌ها نصب شده است.
محمد علي جهرمي افزود: اين اقدام در راستاي پايش، رديابي و مبارزه عليه آفات قرنطينه‌اي است كه خوشبختانه تاكنون آفات مذكور در باغ هاي اين شهرستان مشاهده نشده است.
شهرستان جهرم كه 24 هزار هكتار باغ مركبات را در خود جاي داده است، در 193 كيلومتري جنوب شرق شيراز قرار دارد.
ف.ت/ 2027