۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82997367
T T
۰ نفر
3 هزار و 508 دستگاه كولر گازي احتكار شده در اروميه كشف شد

اروميه- ايرنا- رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌غربي گفت: سه هزار و 508 دستگاه انواع كولر گازي دو تكه و پنجره اي ساخت كشور چين كه در يكي از انبارهاي اروميه احتكار شده بود، كشف و ضبط شد.

جعفر صادق اسكندري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بازرسان اين سازمان با همكاري مراجع ذيربط و با انجام اقدامات نامحسوس طي 2 روز گشت متوالي موفق به شناسايي اين انبار شدند و كارشناسان ارزش ريالي اين دستگاه ها را 210 ميليارد ريال برآورد كردند.
وي با تاكيد بر اينكه بازرسان پس از هماهنگي با مراجع قضايي به محل اعزام شدند، افزود: هشت هزار انبار كالا در اين استان به صورت مستمر توسط بازرسان اين سازمان رصد مي شود.
اسكندري از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشي، كم فروشي و تقلب، درج نكردن قيمت و صادر نكردن صورتحساب به صورت حضوري يا از طريق شماره تلفن 124 با بخش نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تماس بگيرند.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌غربي اضافه كرد: انبار مذكور پلمب و پرونده آن جهت ادامه رسيدگي به مراجع قضايي تحويل شد.
به گزارش ايرنا گراني و مساله تحريم اين روزها با تحليل هاي متفاوتي روبرو بوده اما بدون شك يكي از رايج ترين علل گراني، احتكار كالاها از سوي برخي افراد سودجو و ناامني در عرضه آنهاست.
«محمد شريعتمداري» وزير صنعت، معدن و تجارت در تيرسال جاري طي حكمي اعضاي ستاد تشديد مبارزه با احتكار و اختفاي كالاهاي وارداتي يا توليد شده با مواد اوليه وارداتي با نرخ رسمي را منصوب كرد و مبارزه با اين فرصت طلبان به صورت جدي تر بار ديگر در دستور كار گرفت.
6009/3072

سرخط اخبار استان‌ها