۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82993931
T T
۰ نفر

لارستان فارس به شبكه ریلی كشور متصل شد

۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82993931
لارستان فارس به شبكه ریلی كشور متصل شد

شیراز - ایرنا - مدیر كل راه و شهرسازی لارستان در جنوب استان فارس اعلام كرد: با اتمام آسفالت آبنمای درز و سایبان، لارستان از طریق ایستگاه زاهد محمود به استان كرمان و شبكه ریلی كشور متصل شد.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا باقری فرد مدیر كل راه و شهرسازی لارستان سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: محور لار به درز و سایبان و حاجی آباد هرمزگان و كرمان به لحاظ كاهش بیش از صد كیلومتری مسیر لارستان به استان كرمان و مشهد مقدس از اهمیت زیادی برخوردار بود كه با پیگیری های نماینده لارستان درمجلس و تلاش پرسنل این اداره كل عملیات آسفالت آبنمای درز و سایبان به پایان رسید و لارستان به شرق استان هرمزگان و استان كرمان متصل شد.
وی افزود: با بهره برداری از این آبنما دسترسی مردم لارستان به ایستگاه راه آهن سراسری كشور از طریق زاهد محمود میسر شد و همچنین مردم لارستان با تردد از این محور در كوتاه ترین زمان ممكن می توانند با قطار یا ماشین به استان كرمان و مشهد مقدس برسند طوری كه فاصله لار تا ایستگاه راه آهن زاهد محمود 170 كیلومتر – لار تا حاجی آباد هرمزگان 200 كیلومتر – لار تا سیرجان 330 كیلومتر – لار تا كرمان 450 كیلومتر می شود.
باقری فرد ادامه داد: یكی دیگر از ویژگی های این مسیر دسترسی مردم غرب و شرق استان هرمزگان است طوری كه مردم حاجی آباد و بستك این استان می توانند از این مسیر به عنوان كوتاهترین مسیر تردد كنند.
وی بیان كرد: مردم استان كرمان و شرق استان هرمزگان برای دسترسی به منطقه انرژی بر پارس جنوبی و همچنین عسلویه می توانند از این راه به عنوان كوتاهترین مسیر استفاده كنند.
مدیر كل راه وشهرسازی لارستان بیان كرد: طول این آبنما 300 متر است كه در مواقع بارندگی تمام عرض این رودخانه پر از آب می شود و بیش از 175 لوله با قطر دو متر در محل نصب شده است و چهار دیواردستك پل در دو طرف این آبنما ساخته شده است و چندی پیش 5 كیلومتر از راه ارتباطی از ابتدای این آبنما تا ایستگاه راه آهن زاهد محمود نیز آسفالت شد و به بهره برداری رسید.
لارستان به مركزیت شهر لار در 378 كیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
9873 / 1876
۰ نفر