سند تحول آموزش و پرورش آسیب های اجتماعی را می كاهد

خمین - ایرنا - معاون امور استان های ستاد همكاری‌ حوزه‌ علمیه و وزارت آموزش و پروش گفت: پیروی از مبانی سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه را كاهش می دهد.

حجت الاسلام «حسین درودی »روز شنبه در حاشیه كمیته همكاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این سند دانش‌آموزان به گونه ای تربیت می شوند تا در پایان دوره تحصیلی‌ با آفاتی نظیر بی هویتی، بیكاری، بی تفاوتی و بی نظمی درگیر نشوند.
وی اظهارداشت: بر اساس تأكیدات رهبر معظم انقلاب، سند تحول آموزش و پرورش تدوین و در سال 1390، رونمایی و كلید خورد اما بعد از گذشت سال ها بخشی از آن اجرایی شده است.
معاون امور استان های ستاد همكاری‌ حوزه‌ علمیه و وزارت آموزش و پروش گفت: تعامل و همكاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه به عنوان 2 نهاد بزرگ فرهنگی در سال تحصیلی 97- 98 عامل تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین از سوی متخصصان امر تعلیم و تربیت اسلامی و انسانی تدوین شد، از این رو همه برنامه های آموزش و پرورش باید در راستای تحقق این سند باشد.
حجت الاسلام درودی بیان كرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سبد آموزشی فراگیران لحاظ می شود به طوری كه در تربیت دانش آموزان از معارف اسلامی، نهج البلاغه، نماز و صحیفه سجادیه استفاده می شود.
معاون امور استان های ستاد همكاری‌ حوزه‌ علمیه و وزارت آموزش و پروش گفت: برنامه هایی تهیه شده و سهم هر یك از دستگاه های تبلیغی و حوزه علمیه مشخص شده تا روحانیان برای تربیت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید آماده و پاسخ گوی نیازهای آنها باشند.
حجت الاسلام درودی ادامه داد: برای سال جدید روحانیان كارگاه های توانمندسازی دانش آموزان در حوزه فضای مجازی برگزار می كنند تا با تربیت اسلامی دانش آموزان از آسیب های اجتماعی فضای مجازی در امان بمانند.
وی گفت: این كارگاه با مشاركت مركز ملی پاسخ گویی به سئوال های دینی دفتر تبلیغات اسلامی قم است كه دانش آموزان با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی در خصوص مباحث اخلاقی، احكام، شبهات دینی در فضای مجازی مشاوره می گیرند.
معاون امور استان های ستاد همكاری‌ حوزه‌ علمیه و وزارت آموزش و پروش افزود: طلاب دوران توانمند سازی و تخصصی را در آموزش و پرورش می گذرانند ولی به عنوان طرح وظیفه در لباس روحانیت در خدمت تربیت دانش آموزان قرار می گیرند.
حجت الاسلام درودی گفت: 700 كمیته همكاری حوزه و آموزش و پرورش با حوزه های علمیه در 32 شهرستان كشور فعال است.
وی تاكید كرد: فعالیت‌های این ستاد برنامه محور است و برنامه‌های آن مورد تایید نظام برنامه ‌ریزی جامع آموزش و پرورش است.
شهرستان خمین از توابع استان مركزی است كه 16هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه آن به تحصیل اشتغال دارند.
7277/3075