۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 82977482
T T
۰ نفر
ارادت به اهل بيت براي مسلمانان واجب است

مهاباد- ايرنا- عالم برجسته اهل سنت در مهاباد با تبريك ايام ولادت امام هشتم (ع) و بيان اينكه ارادت به اهل بيت براي مسلمانان واجب است، به نقل قولي از امام شافعي(رض) پرداخت و گفت: ' بياد نمي آورم بدون وضو، نام اهل بيت(ع) را به زبان آورده باشم.'

'شيخ جميل هاشمي' روز شنبه در ديدار با اعضاي كاروان 'زير سايه خورشيد' و خادمان حرم مطهر رضوي با تلاوت آيه اي از قرآن كريم، 'قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَي' افزود: اهل بيت و ائمه اطهار (ع) به ويژه امام رضا (ع) براي تمام مسلمانان با مذاهب مختلف منبع بركت هستند.
شيخ جميل ادامه داد: ما مسلمانان بايد راه و روش سيره اهل بيت را سرلوحه رفتار خود قرار دهيم تا به سعادت دنيا و آخرت دست يابيم.
وي با تشكر از اقدامات فرهنگي و معنوي خادمان رضوي در سفر به شهرهاي مختلف ايران اسلامي، گفت: تلاش خادمان حرم امام رضا(ع) در راه خدا بوده و اجر اخروي بسياري را به دنبال دارد.
وي همچنين از ائمه اطهار (ع) و اهل بيت پيامبر اعظم (ص) به عنوان فصل مشترك اتحاد همه مسلمانان جهان اعم از شيعه و اهل سنت نام برد.
وي ادامه داد: بهترين وسيله براي ارتباط با حضرت رسول اكرم(ص) ائمه اطهار است.
شيخ جميل همچنين با ابراز ارادت به ساحت حضرت امام رضا و اهل بيت(ع) و با اشاره به اشعار مختلف علما و شاعران اهل سنت در مدح اهل بيت، به شعر 'مولانا خالد نقشبندي' از علماي كرد اهل سنت در خصوص ارادت به اهل بيت، قصيده زير را خواند:
اين بارگاه كيست كز عرش برتر است / وز نور گنبدش همه عالم منور است / وز شرم شمس پاي زرش كعبتين شمس / در تخته نرد چرخ چهارم به شش در است / وز انعكاس صورت گل آتشين او / بر سنگ جاي لغزش پاي سمندر است / نعمان خجل زطرح اساس خور نقاش / كسري شكسته دل بي‌طاق مكسر است / بهر نگهباني كفش مسافران / بر درگهش هزار چو خاقان و قيصر است / اين بارگاه قافله سالار اولياست / اين خوابگاه نور دو چشم پيمبر است / اين بارگاه حضرتي است كه از شرق تا به غرب / وز قاف تا به قاف جهان سايه گستر است / اين روضه رضاست كه «فرزند كاظم است» / سيراب نوگلي زگلستان «جعفر است» / سرو سهي زگلشن سلطان انبياست / نو باده حديقه «زهرا و حيدر است» / مرغ خرد به كاخ كمالش نمي‌پرد / بر كعبه كي مجال عبور كبوتر است / تا همچو جان زمين تن پاكش به بر گرفت / او را هزار فخر بر اين چرخ اخضر است / بر اهل ظاهر آنچه ز اسرار باطن است / زگوشه ضمير مصفاش مضمر است / خورشيد كسب نور كن از جمال او / آري جزا موافق احسان مقرر است / برگرد حاجيا به سوي مشهدش روان / كاين جا توقفي نه چو صد حج اكبر است
مسوول كاروان خادمان حرم مطهر رضوي در مهاباد نيز به خبرنگار ايرنا گفت: هدف از اعزام كاروان هاي خادمان قدس رضوي آشنايي، تبليغ و انس با سيره امام رضا(ع) است كه به طور همزمان در 30 استان كشور در قالب جشنواره زير سايه خورشيد برگزار مي شود.
'علي قليزاده' ادامه داد: اين كاروان ها همراه با پرچم متبرك آستان قدس رضوي به شهرهاي اهل سنت استان هاي مختلف نيز سفر مي كند و امسال براي دومين بار پياپي مهاباد به عنوان يكي از شهرهاي اهل سنت انتخاب شده است.
وي در خصوص برنامه هاي اين كاروان در مهاباد گفت: استقبال از كاروان خادمان مطهر قدس رضوي، ديدار با علماي اهل سنت، امام جمعه و بازديد از خانواده شهدا از جمله برنامه هاي اين كاروان است.
قليزاده يادآور شد: علاوه بر 60 شهر كشور كه كاروان زير سايه خورشيد از آن عبور مي كند خارج از كشور نيز اين برنامه در 15 كشور همسايه و مسلمان برگزار مي شود.
مداح حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) نيز در اين مراسم گفت: خادمان حرم، سفيران امام هشتم هستند تا شميم معنوي آن امام همام را به اقصي نقاط دنيا برسانند.
'علي كارگر' ادامه داد: اميدوارم همگي مورد لطف عنايت خاصه حضرت قرار بگيريم و به دعوت آقا بتوانيم به حرمش شرفياب شويم.
وي يادآور شد: به كوري چشم دشمن و با وجود هزينه هاي زيادي كه مي پردازد، تفرقه بين شيعه و سني اتفاق نمي افتد و اهل بيت بهترين عامل اتحاد هستند.
به گزارش ايرنا، دهه كرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز مي شود و در سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا(ع) به پايان مي رسد.
جشنواره زير سايه خورشيد يكي از برنامه هاي آستان قدس رضوي در دهه كرامت است كه به همت موسسه جوانان و شبكه جوانان رضوي در طول دهه كرامت در سطح كشور و برخي از كشورهاي خارجي برگزار مي شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
3093 /3072