۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82973581
T T
۰ نفر
همايش شيمي ايران در دانشگاه فردوسي مشهد آغاز به كار كرد

مشهد- ايرنا- بيستمين همايش شيمي ايران، روز سه شنبه در دانشكده علوم دانشگاه فردوسي مشهد آغاز به كار كرد.

رئيس و دبير علمي اين همايش در آيين آغازين آن گفت: هزار و 200 مقاله به دبيرخانه اين همايش رسيده كه از اين تعداد، 823 مقاله پذيرفته شده و در طول اين همايش سه روزه 76 عنوان آن به صورت سخنراني و 747 عنوان در قالب پوستر ارائه مي شود.
دكتر حسين عشقي محور علمي اين همايش را در پنج گرايش اصلي شامل شيمي آلي، تجزيه، معدني، فيزيك و موضوعهاي بين رشته اي عنوان كرد و افزود: شيمي فضايي، طيف سنجي تركيبهاي آلي، روش شناسي در شيمي آلي و شيمي فيزيك آلي، الكتروشيمي و طيف سنجي تجزيه اي از موضوعات فرعي همايش است.
وي، جداسازي و كروماتوگرافي، تجربه زيستي و شيمي سنجي، شيمي آلي فلزي، سنتز و طيف سنجي تركيبهاي معدني، پليمرهاي معدني، شيمي حالت جامد، سينتيك و ساز و كار واكنشهاي معدني را از ديگر موضوعات فرعي اين همايش برشمرد.
دبير علمي بيستمين كنگره شيمي ايران، هدف از برپايي اين همايش را ايجاد فرصتي براي ارائه آخرين دستاوردهاي علمي- پژوهشي در زمينه هاي مختلف شيمي با تاكيد بر كاربردهاي آن در حوزه هاي مختلف و همچنين برقراري ارتباط بيشتر علمي بين پژوهشگران و متخصصان دانشگاهي و مراكز صنعتي ذكر كرد.
دكتر عشقي افزود: همزمان با برگزاري اين همايش، هشت كارگاه نيز در حاشيه اين رويداد علمي در زمينه هاي مختلف برگزار خواهد شد.
1922/5132

سرخط اخبار استان‌ها