۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۷
کد خبر: 82964300
T T
۰ نفر
تامین اجتماعی خراسان رضوی 10 هزار میلیارد طلب دارد

سبزوار- ایرنا- مدیركل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: این اداره كل 10 هزار میلیارد ریال از كارفرمایان و دستگاههای اجرایی فعال در سطح استان طلبكار است.

سیدمحسن نظام خیرآبادی روز شنبه در دیدار با فرماندار سبزوار افزود: از این مقدار طلب تامین اجتماعی شش هزار میلیارد ریال در مرحله برآوردی است و چهار هزار میلیارد ریال آن برای پرداخت قطعی شده است.
وی ادامه داد: در طرح بخشودگی، كارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی در خراسان رضوی استقبال گسترده ای برای پرداخت بدهی معوقه خود به تامین اجتماعی داشتند.
مدیركل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در سال حمایت از كالای ایرانی سازمان تامین اجتماعی با رفع دغدغه های درمانی و حمایتی نیروی كار و بیمه شدگان نقش مهمی در حمایت از رونق تولید و صنعت دارد.
وی به مزایای بیمه زنان خانه دار نیز اشاره و بیان كرد: زنان خانه دار با داشتن حداقل 18 تا 50 سال سابقه كار می توانند با پرداخت ماهیانه حق بیمه از مزایای بازنشستگی، ازكارافتادگی و مستمری فوت برخوردار شوند. اطلاع رسانی مناسبی از طریق رسانه ها و فضای مجازی صورت گرفته تا زنان خانه داری كه چندین سال در كارگاهها مشغول كار بوده و بنا به دلایلی چون مشكلات جسمی و خانوادگی بیكار شدند نسبت به پرداخت بیمه خود اقدام كنند.
او افزود: در شعب تامین اجتماعی مشهد تعداد بیمه شدگان زنان خانه دار نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
خیرآبادی ادامه داد: زنان خانه ‌دار متقاضی بیمه تامین اجتماعی می ‌توانند با مراجعه به نزدیكترین شعبه یا كارگزاری رسمی سازمان تامین اجتماعی در محل سكونت خود نسبت به انعقاد این نوع از پوشش بیمه ‌ای اقدام كنند.
وی به افزایش خدمات الكترونیكی سازمان تامین اجتماعی جهت رضایت ارباب رجوع نیز اشاره و بیان كرد: خدماتی شامل مشاهده سوابق بیمه شدگان، پرداخت حق بیمه، مشاهده احكام و فیش مستمری، نمایش بدهی كارفرمایان و برگ پرداخت بیمه شدگان به صورت الكترونیك ارائه می شود.
فرماندار سبزوار نیز در این دیدار گفت: پارسال هزار و 230 میلیارد ریال تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازكارافتادگی و 35 میلیارد ریال تعهدات كوتاه‌ مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری و كمك‌ هزینه ازدواج در این شهرستان پرداخت شد.
احمد برادران به كاهش پرداخت بیمه بیكاری در سبزوار اشاره و بیان كرد: در سه ماهه نخست امسال بیمه بیكاری برای 618 نفر پرداخت شده در حالی كه این آمار در شش ماه دوم سال گذشته 712 نفر بود كه بیانگر رونق اشتغال در شهرستان سبزوار است.
دو میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی هستند كه 44 درصد جمعیت استان را در بر می گیرد.
8145/1858