۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82959316
T T
۰ نفر
2200 واحد مسكونی برای معلولان بهزیستی ساخته می شود

قصرشیرین - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: با تلاش های صورت گرفته ، احداث 2 هزار و 200 واحد مسكونی برای مددجویان و معلولان زیرپوشش این نهاد در مناطق زلزله زده استان كرمانشاه در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح 200 واحد مسكونی مددجویان زلزله ‌زده در روستای 'مشكنار' سرپل ‌ذهاب ، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز 200 واحد مسكونی به مدجویان و معلولان زیرپوشش بهزیستی با سفارش این سازمان و همكاری بسیج سازندگی كشور و با محوریت و هدایت استاندار كرمانشاه و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.
وی با اشاره به قرار گرفتن این واحدها در اختیار مددجویان و معلولان زیرپوشش بهزیستی اظهارداشت: این واحدهای مسكونی با یك كار مشترك و با هماهنگی و همكاری درون بخشی با رعایت استانداردهای روز دنیا و مقاوم در برابر حوادث احتمالی، احداث شده است.
رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت كه واحدهای مسكونی احداثی از استانداردترین بناهای سازه‌ای روستایی در سرپل‌ ذهاب هستند و از همكاری بسیج سازندگی، پیگیری استاندار كرمانشاه و نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی به منظور تسریع در احداث و تكمیل واحدهای مسكونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی قدردانی كرد.
به گفته محسنی بندپی، سازمان بسیج سازندگی احداث 190 واحد مسكونی برای زلزله زدگان غرب استان كرمانشاه را در دست اقدام دارد و برای تكمیل بقیه واحدهای مسكونی كه بین 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارند، پیمانكارانی از سوی بنیاد مسكن معرفی شده اند.
وی گفت: برای كنترل عوارض ناشی از اختلالات روحی و روانی زلزله زدگان، 90 گروه شامل روانشناس و مددكار به مناطق زلزله زده غرب كرمانشاه اعزام شدند و با توجه به موثر بودن این اقدام ، احداث 2 مركز جامع توانبخشی در شهرستان‌های سرپل ‌ذهاب و ثلاث باباجانی در دست اقدام است كه این طرح در سرپل ذهاب اكنون 35 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
محسنی بندپی با اشاره به اینكه احداث سه مركز توانبخشی روستایی نیز در مناطق زلزله زده غرب كرمانشاه نیز در دست اقدام است، افزود: با دستور استاندار و نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی، در هفت شهر زلزله زده، اورژانس اجتماعی مستقر شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه، 620 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یك هزار و 930 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرد.
استان كرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است.
7079/7399/8066
۰ نفر