۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82951112
T T
۰ نفر
همايش لوازم آرايشي در تالار وحدت؛ طعنه به اقتصاد هنر

تهران- ايرنا- چگونه تالار وحدت كه بايد محلي براي برگزاري برنامه‌هاي ممتاز و فاخر موسيقي باشد به محل رونمايي از يك خودروي لوكس خارجي تبديل مي‌شود و روزي ديگر محل برگزاري همايش يك فروشگاه لوازم آرايشي و بهداشتي.

تاسف بارتر آن كه بنياد فرهنگي هنري رودكي در واكنش به انتقادها از اين رويداد غيرهنري در هنري‌ترين محل كشور، آن را با نام كمك به اقتصاد فرهنگ توجيه كرده است.
اين سلاخي كردن هنر نيست كه با قرار دادن يك خودرو روي صحنه و يا با برگزاري همايش فروشگاهي فعال در حوزه لوازم آرايشي و بهداشتي صحنه‌اي تاسف‌بار از يك محل ممتاز هنري با صندلي هاي خالي به تصوير بكشيم؟ آيا معناي اقتصاد هنر اين است؟
آيا نبايد نه تنها از اين تالار كه از همه تالارهاي صاحب شناسنامه اين شهر كه بايد محل ارائه هنر اين سرزمين كهن باشد، صيانت هنري كرد؟ آيا مي‌توان با توجيه «پتانسيل بالاي تالار» و اينكه «اين موضوع نياز مجموعه‌هاي مختلف را در خصوص ارائه برنامه در يك تالار فاخر را بر طرف مي‌كرد»، برنامه‌هاي نامرتبط با هنر را در اين مكان برگزار كرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، بنياد فرهنگي هنري رودكي روز يكشنبه در مورد اجراي رويدادي توسط يك مجموعه فروشگاهي لوازم آرايشي و بهداشتي در تالار وحدت توضيحاتي ارائه كرده و گفته است: در مورد اختصاص امكانات تالار وحدت به مجموعه برگزار كننده اين همايش، دقت و مطالعه لازم صورت نگرفته و بخش مسئول اين حوزه در بنياد رودكي كوتاهي كرده است.

**لازم بود دقت و مطالعه بيشتري شود
بر پايه اين اطلاعيه، بنياد رودكي معتقد است علي رغم تمام تلاش‌هايي كه در چند ماه اخير توسط اين بنياد انجام شده و بخشي از توان بنياد را به خود مشغول كرده است، اما لازم بود درخصوص اجراي همايش فوق دقت و مطالعه بيشتري شود؛ و بنياد رودكي از اين جهت به صورت رسمي از تمامي دلسوزان و علاقه مندان تالار وحدت عذرخواهي كرده است.
در ادامه اين توضيحات آمده است: گرچه اولويت اصلي اجراي رويدادها در تالار وحدت، برنامه‎هاي فرهنگي فاخر است اما با توجه به لغو برنامه موسيقي توسط برگزار كنندگان به دليل همزماني با جام جهاني و پتانسيل بالاي اين تالار، مجموعه فوق در زمان‌هايي كه تراكم برنامه‌هاي فرهنگي كم دارد، از ديرباز در اختيار فعالان بخش‌هاي مختلف دولتي و خصوصي در جهت برگزاري همايش‌ها قرار مي‌گيرد.
بنياد رودكي در ادامه توجيهات خود افزوده است: اين موضوع از يك طرف نياز مجموعه‌هاي مختلف را در خصوص ارائه برنامه در يك تالار فاخر بر طرف مي‌كرد و از سوي ديگر كمك‌رساني به اقتصاد فرهنگ بود و موجب مي‌شد با تقويت توان مالي بنياد رودكي به شكل غير مستقيم تسهيلاتي در اختيار مجموعه‌هاي هنري قرار بگيرد و دست بنياد رودكي در ارائه تسهيلات به گروه‌هاي هنري بازتر باشد.
در سال 95 نيز رونمايي از يك خودروي لوكس خارجي در تالار وحدت به عنوان يكي از فرهنگي‌ترين مراكز هنري كشور، رسانه‌ها را به واكنش و انتقادهاي بسيار واداشت. اما انتقادها زماني شدت گرفت كه تصويري از اين رونمايي منتشر شد. در اين عكس كه تالار وحدت را با صندلي هاي خالي نشان مي‌داد، روي صحنه يك خودرو قرار گرفته بود.

گزارش از: زهرا اميري
فراهنگ**9012** 9053
۰ نفر