۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 82943722
T T
۰ نفر
شرایط حضور زنان اهل سنت در نماز عید فراهم شود

زاهدان - ایرنا - امام جمعه مسجد مكی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: شرایط باید برای حضور زنان اهل سنت در نماز عید فراهم شود؛ چرا كه در حیات طیبه پیامبر اسلام (ص) نیز خواهران در نماز عید فطر حاضر می شدند.

به گزارش ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز جمعه در خطبه های نماز عید فطر اهل سنت زاهدان اظهار داشت: در زمان پیامبر بزرگ (ص) حتی زنانی كه معذور بودند و نمی توانستند نماز بخوانند در دعا و مناجات عید فطر شركت می كردند كه احادیث و روایت های گوناگونی در این مورد وجود دارد.
وی تاكید كرد: باید خواهران را نیز در مسائل دینی و حضور در صحنه های اجتماعی وارد كنیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: همه در عرصه های كاری، اجتماعی و دینی باید زنان را مورد توجه و در نظر داشته باشند زیرا نیمی از جمعیت ما را این قشر تشكیل می دهد.
مولوی عبدالحمید گفت: مادام كه زنان اصلاح نشوند و مسائل پیرامون خود را نشناسند جامعه ساخته نخواهد شد.
عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان تاكید كرد: باید هر آنچه دین اسلام، رسول اكرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و خلفای راشدین آزادی داده اند را ما نیز آزادی دهیم.
وی افزود: اختلاف هایی كه امروز دامنگیر مسلمانان شده همه ناشی از تعصب است، تمام ارگان ها و نهادهای ایران اسلامی باید تفكر و دیدگاه وسیع داشته باشند و مانند رهبر معظم انقلاب فكر كنند.
مولوی عبدالحمید با یادآوری اینكه قانون اساسی 40 سال پیش تنظیم شده است، گفت: شرایط امروز با گذشته فرق می كند به نفع نظام و ملت است كه خود را با شرایط روز تطبیق دهیم، سیاست داخلی و خارجی و حتی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیاز به بازنگری دارد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: امروز همه ملت های جهان از گرایش ها و تعصب های قومی و مذهبی گذر كرده اند و به انسانیت و مردم فكر می كنند زیرا تعصب قومی و مذهبی انسان را عقب مانده نگه می دارد.
3042/6081
۰ نفر