۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82934366
T T
۰ نفر
72 میلیارد ریال برای تصفیه خانه فاضلاب دیواندره اختصاص یافت

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار كردستان گفت: امسال برای تسریع در اجرای تصفیه خانه فاضلاب دیواندره 72 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده كه امیدواریم با تخصیص مناسب این طرح هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری كردستان، امیر قادری با بیان اینكه پروژه تصفیه خانه فاضلاب دیواندره 20 درصد پیشرفت فیزیكی دارد، اظهار داشت: اعتبارات تخصیصی سال های گذشته برای این پروژه كافی نبود و همین باعث كندی اجرای آن شده است.
وی برآورد نهایی اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را 200 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: تلاش می كنیم با جذب اعتبارات مورد نیاز، این تصفیه خانه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.
قادری تاكید كرد: پروژه های عمرانی شهرستان ها توسط حوزه عمرانی استانداری و مدیران مرتبط به صورت دوره ای مورد بازدید قرار می گیرند و مسائل و مشكلات آنها شناسایی و برای حل آنها تلاش می كنیم.
معاون استاندار كردستان در بازدید از قطعات مختلف پروژه كریدور شمال به جنوب در حوزه دیواندره یادآور شد: هماهنگی لازم با شركت ساخت و توسعه راه ها برای بهره برداری از 2 هزار و 200 متر از این مسیر با نصب تابلو و علائم هشدار دهنده انجام شده است.
قادری با تاكید بر تلاش مجری طرح برای اتمام این پروژه گفت: اگر این پروژه راه ارتباطی هر چه سریعتر به بهره برداری برسد شاهد كاهش آمار تصادفات رانندگی در نقاط حادثه خیز مسیر خواهیم بود.
وی با بیان اینكه در این سفر از پروژه های عمرانی شهرداری دیواندره نیز بازدید و مشكلات این حوزه از نزدیك برررسی شد، اضافه كرد: استخر سرپوشیده آموزش و پرورش یكی دیگر از این طرح ها بود كه از طریق كارگروه زیربنایی استان مشكلات آن بررسی و حل خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت وجود استخر در دیواندره و اینكه یكی از دغدغه های مردم بویژه جوانان و نوجوانان است در اسرع وقت مشكلات پروژه بررسی و نسبت به تامین اعتبار آن اقدام می شود.
امیر قادری معاون عمرانی استاندار كردستان، سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، كامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، اسدی مدیركل شهری و شوراهای استانداری كردستان، محمدی مدیركل آبفای شهری و جولایی مدیر كل ورزش و جوانان كردستان، جعفر توان فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر دیواندره از طرح های عمرانی و خدماتی شهرستان دیواندره بازدید و از نزدیك در جریان مسایل و مشكلات آنها قرار گرفتند.
تصفیه خانه فاضلاب، پروژه راه ارتباطی كریدور شمال به جنوب، استخر سرپوشیده آموزش و پرورش، برخی طرح های عمرانی شهرداری و بند انحرافی سد سیازاخ و شركت در جلسه طرح بازآفرینی شهری و بررسی پروژه های عمرانی از جمله برنامه سفر عصر یكشنبه مسئولان كردستان به دیواندره است.
مسئولان استان كردستان همچنین از پروژه بند انحرافی پایاب سد سیازاخ كه به منظور انتقال آب به 20 هزار هكتار از اراضی شهرستان های دیواندره و بیجار در حال احداث است بازدید كرده و راهكارهای لازم برای تسریع در اجرای پروژه را ارائه كردند.
شهرستان دیواندره با 80 هزار نفر جمعیت در 85 كیلومتری جنوب غربی سنندج قرار دارد.
9102