۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۶:۰۳
کد خبر: 82918921
T T
۰ نفر
كره شمالی و آمریكا در مورد خلع سلاح هسته ای اختلاف دارند

پكن - ایرنا - برای نخستین بار پیش از اجلاس سران آمریكا و كره شمالی در روز 22 خرداد در سنگاپور، اعلام شد دو كشور بر سر جزییات برنامه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره كره دچار اختلاف شده اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا پیشتر هم پیش بینی شده بود كه هر چه به برگزاری اجلاس دو كشور نزدیك می شود اختلافات آنها بیشتر نمایان می شود اكنون درخواست های آمریكا برای خارج كردن تسلیحات اتمی و موشكی بالستیك قاره پیمای كره شمالی، باعث نگرانی پیونگ یانگ شده است.
كانگ كیونگ وا وزیر خارجه كره جنوبی تصریح كرده است دو كشور كه بزودی می خواهند اجلاس تاریخی سران برگزار كنند بر سر جزییات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره كره اختلاف نظر دارند.
وی در دیداری با نمایندگان پارلمان كره جنوبی كه خبرگزاری یونهاپ این كشور به آن اشاره كرده است ، گفت : كره شمالی و آمریكا برای برگزاری اجلاس رهبران دو كشور به طور مستقیم با یكدیگر در حال رایزنی هستند.
وی حاضر نشد به جزییات مربوط به اختلافات دو كشور اشاره كند اما گفت كه به رغم تلاش برای برگزاری اجلاس سران، آمریكا و كره شمالی در خصوص فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره كره دیدگاه هایی متفاوت دارند.
وی گفت كه برنامه خلع سلاح هسته ای نیز مراحلی دارد او به این مراحل اشاره نكرد اما گفت كه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا و 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی در ملاقات خود برای كاهش اختلافات تلاش خواهند كرد.
وزیر خارجه كره جنوبی در باره اقدام كره شمالی در دعوت از هشت خبرنگار برای پوشش برنامه تخریب سایت اتمی 'پونگ گیه ری' در هفته آینده نیز گفت كه این اقدام به پای انفجار برج خنك كننده راكتور هسته ای یانگ بیون در سال 2008 نمی رسد و مانند آن با اهمیت نیست.
وی در مورد اینكه ممكن است 28 هزار و 500 نظامی آمریكایی نیز از كره جنوبی خارج شوند گفت كه فعلا در خصوص این مساله هیچ برنامه ریزی و گفت و گویی نشده است.
آساق**231**1904**