۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 82915454
T T
۰ نفر
بودجه امسال به هیات علمی دانشگاه نگاه ویژه دارد

بیرجند - ایرنا - مشاور وزیر بهداشت و دبیر هیات امنای دانشگاه‌ های علوم پزشكی گفت: در بودجه امسال، مجلس شورای اسلامی در 2 ماده قانونی با تخفیف مالیاتی، پاداش و تعیین حقوق به اعضای هیات علمی دانشگاه نگاه ویژه ای دارد.

به گزارش ایرنا حسن امین ‌لو روز دوشنبه در یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشكی بیرجند افزود: با توجه به جایگاه هیات علمی و وابستگی كشور به توسعه علوم انسانی، امسال مجلس شورای اسلامی در ماده 6 و 12 قانون بودجه كه مربوط به حقوق و مالیات است مصوبات خوبی ارائه كرد.
وی اقدامات انجام گرفته در زمینه امور سلامت خراسان جنوبی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و اظهار كرد: در بازدید هایی كه از مراكز درمانی به خصوص در شهرستان بیرجند انجام شد، نمود اجرای طرح تحول سلامت كاملا مشهود بود.
وی با بیان اینكه نقش هیأت علمی و مدیریت دانشگاه علوم پزشكی بیرجند را نباید در رسیدن به این موفقیت ‌ها نادیده گرفت، تصریح كرد: یاد گذشتگانی كه خدمت كرده ‌اند بسیار كار پسندیده‌ ای است.
دبیر هیات امنای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور كه پیش از حضور در این جشنواره بازدیدی از بیرجند داشت گفت: ریشه تاریخی و پر عظمتی در این شهر نهفته است، دیوارهای اینجا نشان از پیشینه غنی و تاریخی دارد و كمتر شهری را اینگونه دیده‌ام.
وی ادامه داد: وضعیت مطلوب بهداشت و پاكیزگی شهر بیرجند نشان از فرهنگ بالای مردم این دیار و سابقه طولانی تمدن این منطقه دارد.
امین‌لو همچنین به سابقه فرهنگی كشور اشاره كرد و افزود: ایران به عنوان مهد فرهنگ جزو معدود كشورهایی است كه قدمت 6 هزار ساله دارد.
وی كه نگارنده كتاب « شرح گلستان ؛ هزار پند سعدی» است ،خطاب به حاضران این جشنواره، عظمت آثار شاعرانی چون فردوسی، سنایی، عطار ، مولانا ، سعدی ، حافظ و نظامی گنجوی را یادآور شد.
كتاب شرح گلستان؛ هزار پند سعدی در قالب بسته فرهنگی به میهمانان ویژه این جشنواره اهدا شد.
ع.ب* 6054