۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82915147
T T
۰ نفر

مبلغان در رمضان دولت را تخطئه نكنند

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82915147
مبلغان در رمضان دولت را تخطئه نكنند

قم - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور گفت: در سخنرانی هایی كه مبلغان در ماه مبارك رمضان در موضوع برجام دارند، به سمت تخطئه كردن دولت و درون مجموعه نظام نروند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی روز دوشنبه در همایش بزرگ مبلغان رمضان، در قم افزود: گاهی وقت ها به جای این كه از این فرصت استفاده كنیم و ماهیت كثیف و استكباری دشمنان را تبیین كنیم، به درون كشور حمله و اختلاف های داخلی را بیشتر می كنیم.
وی تاكید كرد: در سخنرانی ها باید به مردم امید داد و آنان را به نظام و آینده كشور بدبین نكنیم و سرفصل سخنان ما بیانات رهبر معظم انقلاب باشد.
توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترك یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریكا و آلمان) منعقد شد.
ترامپ رئیس جمهوری آمریكا سه شنبه شب هفته گذشته، خروج آمریكا از توافق نامه هسته ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام كرد.
شرفخانی ادامه داد: كتاب های تفسیر در اختیار مبلغان قرار می گیرد و از آنان می خواهیم در منبرها زمان كوتاهی را به تبیین مفاهیم و تفسیر قرآن اختصاص دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این كه رمضان، ماه مناجات خوانی و پیوند با خداوند است، افزود: در شب های این ماه در بسیاری از بقاع متبرك و امامزاده ها برنامه های فرهنگی از جمله خیمه های معرفت برگزار می شود كه به سبب حضور خانواده ها در این مكان ها، این برنامه ظرفیت بسیار ارزشمندی دارد.
وی با اشاره به این كه اجرای این برنامه در سال های گذشته نتایج خوبی داشته است و باید ادامه یابد، اضافه كرد: خیمه های معرفت فضای معنوی برای مردم ایجاد می كند كه باید در قالب این برنامه مشاوره خانواده، ازدواج و فرزندپروری سرلوحه كار مبلغان باشد.
شرفخانی گفت: در امامزاده ها مناجات خوانی به عنوان سرلوحه كارهای ما قرار گیرد حتی زمانی كه مخاطبان، پنج یا 10 نفر باشند.
وی با بیان این كه دشمنان قسم خورده ما مدت هاست شبانه روزی تلاش می كنند هویت و غیرت دینی را در مناسبت های مختلف از بین ببرند، اضافه كرد: دشمنان با ایجاد پویش هایی در شبكه های اجتماعی می خواهند از این راه، غیرت دینی، هویت شیعی و دینی جوانان را از بین ببرند.
شرفخانی ادامه داد: پرسش ها و شبهه هایی در فضای مجازی مطرح شده كه لازم است مبلغان با استدلال های كوتاه در سخنرانی ها به آن ها پاسخ دهند.
همایش بزرگ مبلغان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در سرسرای اجتماعات امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.
در این همایش كه مسئولانی از سازمان اوقاف حضور داشتند، از خانواده شهید محسن حججی و تعدادی از مبلغان ممتاز تجلیل شد.
محسن حججی از مستشاران ایرانی و عضو لشكر زرهی هشت نجف اشرف 18 مرداد 96 در نزدیكی مرزهای سوریه و عراق به اسارت گروه تروریستی تكفیری داعش درآمد و در تاریخ 20 مرداد به شهادت رسید.
/2085/ 1175
۰ نفر