۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82904202
T T
۰ نفر
راه‌آهن شمال با مشاركت روسیه برقی می شود

تهران- ایرنا- مدیركل راه‌آهن شمال گفت: پروژه برقی كردن خطوط راه آهن شمال كشور با مشاركت روس‌ها و با اعتباری معادل یك میلیارد و 200 میلیون یورو اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یوسف گران پاشا، گفت: بزرگترین و مهمترین پروژه راه آهن شمال در سال 97 برقی كردن خطوط راه آهن است كه با همكاری با روس ها انجام می‌شود.
وی ارزش این پروژه را یك میلیارد و 200 میلیون یورو اعلام كرد و افزود: تاكنون جلسات متعددی با طرف روس برگزار شده است و انتظار می‌رود عملیات برقی كردن خطوط راه آهن شمال در سال جاری آغاز شود.
گران‌پاشا دو خطه كردن خط آهن ساری به قائم شهر را طرح دیگر راه آهن شمال دانست و گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری و مشاركت استانداری مازندران انجام می‌شود، به این صورت كه زیرسازی خطوط توسط استانداری و روسازی توسط راه آهن شمال انجام می‌شود.
به گفته گران پاشا مطالعه خطوط رشت به ساری و آمل به قائم شهر نیز در راه آهن شمال آغاز شده است و پس از انجام مطالعه، عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
مدیركل راه‌آهن شمال درباره ساخت ایستگاه ساری گفت: در حال برگزاری مناقصه برای ساخت این ایستگاه هستیم تا پیمانكار مشخص و عملیات احداث آن آغاز شود. امسال شاهد شروع عملیات احداث ایستگاه ساری خواهیم بود.
وی احداث زیرگذر برای تردد، محصور كردن حریم راه آهن، مقاوم سازی كل پل ها و جوشكاری بلاك شیرگاه به سمت پل سفید را از دیگر فعالیت‌های عمرانی راه‌آهن شمال در سال 97 عنوان كرد.
گران‌پاشا به افزایش ظرفیت حمل بار در راه‌آهن شمال اشاره كرد و گفت: به دنبال آن هستیم كه سهم بیشتری از حمل بار ترانزیت را بر عهده بگیریم. همچنین حمل بار گندم به وسیله خطوط راه آهن در دستور كار قرار دارد كه از خرداد یا تیر امسال آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، مجموع طول خطوط اصلی و فرعی راه آهن كشور اكنون 12 هزار و 998 كیلومتر است كه 10 هزار و 160 كیلومتر به خطوط اصلی اختصاص دارد.
اقتصام *2022* 3063
۰ نفر