۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82902957
T T
۰ نفر

مزار شهيد مطهري در قم گلباران شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82902957
مزار شهيد مطهري در قم گلباران شد

قم - ايرنا - جمعي از نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، فرهنگيان و دانش آموزان روز سه شنبه طي آييني همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته عقيدتي سياسي سپاه، مزار شهيد مطهري در حرم حضرت معصومه(س) را گلباران كردند.

به گزارش ايرنا، در اين آيين، حجت الاسلام سيد حسن اكبري نماينده ولي فقيه در سپاه علي بن ابيطالب (ع) قم با تبريك به همه پاسداران، پژوهشگران و استادان اظهار داشت: علامه شهيد مطهري يكي از ياران ديرين امام راحل بود كه نقش مهمي در پيروزي انقلاب اسلامي ايفا كرد.

** حميد رضا شيخ الاسلام مديركل آموزش و پرورش قم نيز ضمن تجليل از تلاش ها و خدمات معلمان گفت: قم با 244 هزار دانش آموزان سال تحصيلي جاري را سپري كرد و امروز شاهد پيشرفت و رشد چشمگير آموزشي در اين استان هستيم.
همچنين در اين مراسم تعدادي از دانش آموزان ورزشكار با نثار شاخه هاي گل به مقام شامخ شهيد مطهري اداي احترام كردند.
آيت الله شهيد مرتضي مطهري در 13 بهمن ماه 1298 در شهر فريمان از توابع خراسان رضوي به دنيا آمد. وي از استادان حوزه علميه و معروفترين سخنران در دو دهه قبل از انقلاب اسلامي بود و آثار بسياري از او بر جاي مانده است.
شهيد مطهري در سخنراني ها و كتاب هاي خود سعي در ارائه ايدئولوژي اصيل اسلامي داشت و آثار او پس از شهادتش از اصلي ترين منابع مورد رجوع در شناسايي نظر اسلام است.
اين شخصيت بزرگ علمي در انقلاب اسلامي نقش موثري داشت و از سوي امام خميني (ره) مسئول تشكيل شوراي انقلاب اسلامي شد و در 12 ارديبهشت 1358 به دست گروهك منافقين فرقان به شهادت رسيد و روز شهادت او به عنوان روز معلم نامگذاري شد.
همه ساله از تاريخ 11 تا 17 ارديبهشت ماه به عنوان هفته تربيت و آموزش عقيدتي سياسي در سپاه نامگذاري شده است.
7403 / 1175

سرخط اخبار استان‌ها