۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82894495
T T
۰ نفر
جوان آینده‌دار كشتی؛ از آرزوهای بزرگ تا گله از مسئولین

تهران - ایرنا - «یونس امامی» دارنده مدال برنز رقابت های زیر 23 سال جهان و یكی از پدیده های كشتی آزاد ایران همه هدف خود را كسب مدال طلا در بازی های المپیك 2020 توكیو می داند و البته از مسوولان شهر خود گله مند است كه پس از كسب موفقیت های پی در پی تاكنون یادی از او نكرده اند.

امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این سخنان را مطرح كرد و گفت: كشتی را از 10 سالگی زیر نظر مربیان خود مهدی قاسمی و قاسم سلیمانی در شهریار آغاز كردم و در سال 2013 در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا مدال برنز گرفتم و در همان سال و در پیكارهای قهرمانی جهان در همین رده سنی به مدال نقره جهان دست یافتم.
وی یادآور شد: بعد از پشت سر گذاشتن رده نوجوانان، 2 سال در رده جوانان توفیقی نداشتم اما سرانجام در سال 2017 پس از كسب مدال نقره جوانان آسیا موفق به كسب برنز جوانان جهان نیز شدم و در همه سال هایی كه در اردوهای تیم ملی بودم تنها به هدفم كه همان موفقیت در مسابقات بود فكر می كردم و البته تاكنون به هدف اصلی خود نرسیده ام و امیدوارم در صورت پوشیدن دوبنده تیم ملی در بازی های آسیایی و پیكارهای قهرمانی جهان، حضور خوبی داشته باشم.
آزادكار شهریاری تیم ملی در خصوص كسب مدال برنز خود در رقابت های زیر 23 سال قهرمانی جهان در لهستان نیز گفت: در این پیكارها می توانستم مدال طلا بگیرم اما در مسابقه ماقبل فینال برابر «باجرانگ» هندی دارنده مدال طلای آسیا و نایب قهرمانی بازی های آسیایی به دلیل آنكه كشتی قبلی برابر حریف ژاپن تمام انرژی و توانم گرفته شده بود، نتوانستم پیروز شوم.
وی بیان داشت: بعد از شكست حریف ژاپنی فكر نمی كردم خیلی سریع كشتی بعدی من برگزار شود به طوری كه هنوز سرد و ریكاوری نكرده بودم نام مرا برای مقابله با حریف هندی صدا زدند. هر چند در سه دقیقه نخست از حریف پیش بودم اما در وقت دوم دیگر توانی برایم نمانده بود و با شكست مقابل حریف هندی از حضور در فینال بازماندم و در نهایت در دیدار رده بندی با پیروزی مقابل آزادكار تركیه ای، برنز گرفتم.
امامی در خصوص نخستین تجربه حضور خود در رده سنی بزرگسالان گفت: البته پیش از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا كه اسفند سال 96 در قرقیزستان برگزار شد، در تورنمنت بین المللی دیمیتری كركین مقام نخست را كسب كرده بودم اما در مسابقات آسیایی به دلیل شرایط بد مسیر كشور قرقیزستان و مشكلاتی كه برای سر وزن رسیدن گریبانگرم شد، نتوانستم مبارزات خوبی را داشته باشم و در نهایت پنجم شدم.
این آزادكار آینده دار تیم ملی یادآور شد: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، تمرینات خود را برای حضور در مرحله نخست انتخابی تیم ملی انجام دادم و خوشبختانه با شكست حریفان نامداری همچون بهنام احسان پور و مهران نصیری عنوان نخست وزن 65 كیلوگرم را به دست آوردم.
وی در خصوص روبرو نشدن پیمان بیابانی در فینال وزن 65 كیلوگرم مرحله نخست انتخابی تیم ملی كشتی آزاد، گفت: خیلی علاقه داشتم كه با او در فینال كشتی بگیرم و بعد از آنكه روی تشك آمدم اعلام كردند به دلیل مصدومیت نمی تواند كشتی بگیرد.
امامی در خصوص مرحله نهایی انتخابی تیم ملی نیز یادآور شد: با توجه به اینكه در این وزن در 2 سال گذشته نمایندگان كشورمان موفق به كسب مدال در بازی های المپیك و جهانی نشدند به نظر می رسد مرحله نهایی انتخابی با همان چهار نفر برتر مرحله نخست انتخابی تیم ملی برگزار شود كه در این زمینه تابع تصمیمات كادر فنی هستیم.
وی یادآور شد: هدف اصلی من اكنون به دست آوردن دوبنده تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی 2018 جاكارتا و بعد از آن رقابت های جهانی مجارستان است و به هیچ مدالی جز طلا نیز فكر نمی كنم.
این آزادكار جوان با انتقاد از مسوولان شهرستان شهریار گفت: بعد از كسب چهار مدال جهانی، هنوز مسوولان شهرستان خود را نمی شناسم و یك تشكر در حد پیام هم از من نشده است.
وی بیان داشت: من حتی فرماندار شهرستان و یا شهردار شهریار را ندیده ام و بعد از قهرمانی های متعددی كه به دست آورده ام، هیات كشتی آن هم چند روز بعد فقط اقدام به نصب یك بنر اكتفا كرد.
امامی تصریح كرد: به عنوان یك كشتی گیر تاكنون چهار مدال جهانی در رده های سنی نوجوانان، جوانان و امید برای كشور به دست آورده ام و انتظار دارم مسوولان از ورزشكاران و قهرمانان خود حمایت لازم را داشته باشند.
مرحله نخست رقابت‌های انتخابی تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان برای شركت در بازی‌های آسیایی 2018 جاكارتا و رقابت‌های جهانی مجارستان روزهای 30 و 31 فروردین در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد كه چهار نفر برتر هر وزن، مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی كشتی كه دهه آخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود را بدست آوردند.
ورزشی**1067**1597

سرخط اخبار ورزش