۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۲۲
کد خبر: 82885513
T T
۰ نفر

نوجوانان ایران بر قله قهرمانی تكواندوی جهان

۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۲۲
کد خبر: 82885513
نوجوانان ایران بر قله قهرمانی تكواندوی جهان

تهران- ایرنا- تیم‌ تكواندو نوجوانان ایران با كسب 7 مدال طلا و دو برنز مقتدرانه بر سكوی قهرمانی دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در تونس ایستاد تا شكوه و اقتدار تكواندو ایران را بار دیگر به رخ جهانیان بكشند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون تكواندو، دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2018 با حضور 950 هوگوپوش از 118 كشور از روز دوشنبه – 20 فروردین‌- در سالن «ساله كوارت» الحمامات آغاز و امروز (جمعه، 24 فروردین‌) به پایان رسید.
در پایان این دوره از مسابقات نمایندگان پسر ایران 7 مدال طلا و 2 برنز را به خود اختصاص دادند و توانستند پس از 8 سال عنوان قهرمانی خود را مقتدرانه در جهان تكرار كنند.
تیم‌ تكواندو نوجوانان پسر ایران در این رقابت‌ها با تركیب حسین لطفی، محمد رستم نژاد، امیر ولی‌پور، امیرسینا بختیاری، حامد اصغری، عرفان مرادی، محمد مهدی عمادی، علی اشكوریان، محمدعلی خسروی و نیما مهرعلی به مصاف رقبایش رفت.
شیرپسران ایران در پایان با كسب 7 مدال طلا (حسین لطفی، امیر ولی‌پور، امیرسینا بختیاری، حامد اصغری، محمدمهدی عمادی، علی اشكوریان و محمدعلی خسروی)، دو برنز (عرفان مرادی و نیما مهرعلی) و 110 امتیاز موفق شدند، عنوان قهرمانی جهان را در میان مدعیان با شایستگی و قدرت هرچه‌ تمام‌تر در تاریخ تكواندو جهان به نام خود ثبت كنند.
كره‌جنوبی با یك مدال طلا، یك نقره، دو برنز و 54 امتیاز نایب قهرمان شد و تركیه با یك مدال طلا، دو نقره و 52 امتیاز بر سكوی سوم ایستاد.
هدایت تیم پسران برعهده وحید عبدالهی به عنوان سرمربی، رشید فتاحی و وحید ناصری به عنوان مربی است. محمدرضا زوار نیز مدیر فنی تیم است.
تیم‌ تكواندو نوجوانان دختر نیز در این رقابت‌ها موفق به كسب یك مدال برنز توسط مبینا كلیوند شد. هدایت این تیم برعهده فاطمه صفرپور به عنوان سرمربی بود.
همچنین مسابقات كسب سهمیه المپیك تكواندو جوانان، 17 و 18 فروردین‌ برگزار شد؛ تیم‌ملی ایران كه با 6 نماینده در این رقابت‌ها شركت كرده بود، موفق شد 100درصد سهمیه حضور در بازی‌های المپیك 2018 آرژانتین را مقتدرانه به دست آورد.
در پایان این رقابت‌ها حامد اصغری (مدال طلا)، علی اشكوریان (مدال نقره)، كیمیا همتی (مدال نقره)، محمد خانی و یلدا ولی‌نژاد (برنز) و مهلا مومن‌زاده توانستند با شایستگی نام خود را در میان نفراتی كه موفق به كسب جواز حضور در بازی‌های المپیك شدند، ثبت كنند.
ورزشی*9129*3063
۰ نفر