۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82881166
T T
۰ نفر

ورود سامانه بارشي جديد به كشور

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82881166
ورود سامانه بارشي جديد به كشور

تهران- ايرنا-مديركل شبكه پايش سازمان هواشناسي از ورود سامانه بارشي جديد از فردا سه شنبه از غرب كشور خبر داد و گفت: با ورود اين سامانه، بيشتر مناطق غربي كشور با پديده هاي رگبار، رعدوبرق و بارش روبه رو خواهند شد.

مسعود حقيقت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اين خصوص توضيح داد: اين سامانه بارشي مي تواند در بسياري از مناطق غربي و زاگرس ازجمله آذربايجان شرقي و غربي، كردستان، كرمانشاه، استان مركزي، جنوب همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد و همچنين جنوب اصفهان، شمال فارس، غرب يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان سبب بارش بارش همراه با رگبار و رعدوبرق شود.
وي با بيان اينكه اين سامانه روز چهارشنبه هفته جاري تقويت مي شود، افزود: اين سامانه بيشترين بارش را در استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، زنجان، كردستان، كرمانشاه، همدان، مركزي، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، غرب اصفهان، شمال خراسان، جنوب كرمان، ايلام، شمال خوزستان، شمال كرمان و جنوب كردستان خواهد داشت.
كارشناس هواشناسي در مورد وضعيت آب و هوايي امروز مناطق مختلف كشور نيز گفت: ابرهاي جوششي و گاهي رگبار باران و وزش باد را در برخي مناطق استان هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري، شرق كرمانشاه، جنوب همدان، استان مركزي، لرستان، كرمان، يزد، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان به ويژه در ساعات بعدازظهر امروز پيش بيني مي كنيم.
حقيقت افزود: همچنين از امروز روند تدريجي دما در نيمه شمالي كشور درحال رخ دادن است؛ به اين صورت كه اگر به فرض از اصفهان خطي به سمت مناطق غرب بكشيم، انتظار داريم روند افزايش دما را در بالاي اين خط و كل نيمه شمالي كشور داشته باشيم.
وي خاطرنشان كرد: ديروز و ديشب هم بارش هاي خوبي را در بسياري از مناطق كشور مانند ازنا، مهاباد، ميبد و مهريز يزد، كرمانشاه، فارس، شمال اصفهان، ياسوج، كهگيلويه و بويراحمد، قزوين و بسياري از مناطق غربي كشور داشتيم.

** گرمترين و سردترين مناطق كشور/وضعيت هواي پايتخت
مديركل شبكه پايش سازمان هواشناسي كشور گفت: ديروز گرمترين منطقه كشور راسك با 41 درجه و نصرت آباد و نيك شهر در سيستان و بلوچستان با 39 درجه بالاي صفر بود و بين مراكز استان ها بيشينه دماي بندرعباس ديروز به 34 درجه و اهواز به 32 درجه رسيد.
حقيقت افزود: سردترين منطقه كشور امروز صبح خيرآباد در استان زنجان با منفي 4.5 درجه و پس از آن استان اردبيل با منفي 3.1، فرودگاه اردبيل با منفي 2.5، خلخال با منفي 1.5 و تكاب با منفي 1.4 سردترين مناطق كشور بودند.
كارشناس هواشناسي در باره وضعيت دماي پايتخت نيز گفت: امروز صبح كمينه دماي پايتخت 13 شد، براي امروز و فردا به غير از وزش باد پديده خاصي در تهران نداريم اما توقع داريم در روزهاي آخر هفته تحت تاثير سامانه بارشي جديد قرار گيرد و بارش داشته باشيم.
حقيقت خاطرنشان كرد: چهارشنبه روز گرمي را در پايتخت خواهيم داشت به گونه اي كه بيشينه هوا به 25 درجه بالاي صفر مي رسد.
علمي **1834**1440
۰ نفر