۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82866991
T T
۰ نفر
طرح گردشگري دريايي تابستان آينده در بندر نوشهر اجرايي مي شود

نوشهر- ايرنا - مديركل بنادر و دريانوردي مازندران گفت كه با پي گيري و رايزني هاي به عمل آمده ، طرح گردشگري دريايي داخلي در بندرمنطقه ويژه اقتصادي نوشهر قطعي شده و در تابستان سال 97 اجرايي مي شود.

آبان امسال تفاهم نامه اي با موضوع اجراي طرح پايانه مشترك صادرات توسعه مواد غذايي كشاورزي و مسافري داخلي و خارجي به ارزش 78 ميليون يورو ميان سرمايه گذار بخش خصوصي و سازمان بنادر و دريانوردي در منطقه ويژه اقتصادي بندرنوشهرامضا شد.
براساس اين تفاهم نامه قرار شد سرمايه گذار بخشي از اين ميزان سرمايه را براي خريداري سه فروند كشتي كه يكي كشتي گردشگري داخلي ، دومي حمل كانتينرهاي يخچال دار و سومي نيز بار و مسافر به آستاراخان روسيه و بندر آكتائو قزاقستان خريداري كند.
محمدتقي انزانپور روز دوشنبه در حاشيه آئين نمادين كاشت نهال به بهانه استقبال از نوروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود :‌ نشست هائي كه با سرمايه گذار اين طرح و نيز مسئولان ذيربط در سازمان برگزار شده براي انعقاد قرارداد به نتايج مطلوبي رسيده ايم.
وي اظهار داشت ‌: راه اندازي خط كشتيراني گردشگري دريائي از بندر نوشهر به ديگر بنادر استان هاي شمالي و حتي كشورهاي حاشيه درياي خزر بويژه روسيه از خواسته هاي بحق مردم ، مسافران و گردشگران داخلي و خارجي بوده است.
سرمايه گذار و مجري اين طرح پيش از اين اعلام كرده بود كه ‌كشتي گردشگري دريايي داخلي با گنجايش دست كم 500 مسافر طراحي و به گونه اي فضاي داخلي آن ساخته مي شود كه بتوان حتي برخي از آئين ها را در آن برگزار كرد و قابليت حمل خودروي مسافران را هم داشته باشد .
بر اساس ظرفيت هاي بنادر شمال كشور اين كشتي قرار است از بندر نوشهر براي رفت و برگشت به بنادر ديگر مناطق استان هاي شمالي مسافرگيري كند.
منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر با مساحتي حدود 40 هكتار از 11 پست اسلكه تجاري ، خدماتي ، تجهيزات مناسب خشكي ، دريايي و نيز آبخور پنج متر نسبت به ساير بنادر شمالي از موقعيت بسيار مناسبي برخوردار است .
طبق آمار منابع رسمي ، اين بندر در حال حاضر ظرفيت تخليه و بارگيري سه ميليون تن كالا در سال را دارد و با عملياتي شدن و اجراي كامل طرح هاي مدنظر در اين بندر پيش بيني مي شود كه اين ميزان ظرفيت به چند برابر در سال هاي آينده افزايش يابد.
شهرهاي ساحلي غرب مازندران بويژه نوشهر به دليل برخورداري از موقعيت هاي ممتازي مانند دريا ، جنگل ،‌ آثار تاريخي و طبيعي در تمامي فصول بويژه نيمه نخست سال پذيراي ميليون هاي مسافر و گردشگراست.
نوشهر با جمعيتي دستكم 123 هزار نفري جزو معدود شهرستان هاي غرب مازندران است كه داراي راههاي دريايي ، هوايي و زميني است.
1654/7078 /1602/
۰ نفر