۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82866785
T T
۰ نفر

زلزله 5 ریشتری گناوه خسارت نداشت

۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82866785
زلزله 5 ریشتری گناوه خسارت نداشت

گناوه- ایرنا- فرماندارگناوه گفت: براساس گزارش ارزیابان اعزامی به محل، زلزله پنج ریشتری در این شهرستان كه كانون آن در كوه های اطراف روستای گماران بود، هیچ تلفات و خسارت جانی و مالی نداشته است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی پاك نژاد روز دوشنبه در جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران این شهرستان افزود: بمحض وقوع این زمین لرزه مدیریت بحران تیم های ارزیاب را به محل اعزام كرد.
وی اظهاركرد: با توجه به وقوع پس لرزه های پی درپی در منطقه اعضای مدیریت بحران و تیم های های امدادی در آماده باش كامل بسر می برند.
فرماندارگناوه افزود: از رسانه ها انتظار داریم در اطلاع رسانی حوادث نهایت دقت و توجه داشته باشند و از خبرهایی كه باعث سلب آرامش مردم می شود، بجد پرهیز كنند.
وی از گردشگران و مسافران نوروزی خواست در تعطیلات نوروز به این شهرستان سفر و بدون دغدغه ای این ایام را سپری كنند.
رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: از روز گذشته تاكنون چندین زمین لرزه در این شهرستان بوقوع پیوسته كه بیشترین شدت آن به بزرگی پنج ریشتر در عمق كوه های اطراف روستای گماران رخ داده است.
عبدالعلی صیادی افزود: تیم های ارزیاب و امدادی به روستاهای اطراف محل كانون زلزله عزیمت و تاكنون خسارتی مشاهده نشده است.
وی گفت: حفظ خونسردی و آمادگی لازم در زمان بروز حوادث نظیر زلزله مهم ترین نكته ای است كه باید مردم به آن توجه جدی كنند.
زمین لرزه ای به بزرگی پنج در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت هشت و 48 ثانیه صبح روز دوشنبه شهرستان گناوه و بخش شبانكاره شهرستان دشتستان در استان بوشهر را لرزاند.
به گزارش مركز لرزه نگاری كشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه 29.71 شمالی و 50.79 شرقی در عمق 11 كیلومتری زمین حدفاصل شهرستان های گناوه و دشتستان ثبت شده است.
6164/6043**
۰ نفر