۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۳۷
کد خبر: 82856145
T T
۰ نفر
مقام ارشد روس مبارزه ایران با تروریسم را در خاورمیانه حیاتی خواند

مسكو - ایرنا - عضو شورای امور اقوام و ملیت های روسیه مبارزه ایران با تروریسم در منطقه خاورمیانه را لازم و حیاتی خواند.

«اسماعیل شعبانف» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ایران در رویكردی ارزشمند با تروریست ها بی امان مبارزه می كند.
وی با بیان اینكه در منطقه خاورمیانه فقط دو كشور با تروریست ها می جنگند، خاطرنشان كرد: جز ایران و روسیه هیچ كشور دیگری با تروریست ها به این اندازه مبارزه نمی كند، البته جنبش حزب الله لبنان نیز با تروریست ها مبارزه می كند اما كشور نیست.
عضو شورای امور اقوام و ملیت ها كه تحت نظارت ریاست جمهوری روسیه فعالیت می كند با استناد به اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه این كشور گفت: غرب تروریست ها را به دو گروه خودی و غیرخودی طبقه بندی كرده است.
وی افزود: این اقدام نادرست است و بی صداقتی آمریكا و كشورهای غربی همپیمان آن در مبارزه با تروریسم را نشان می دهد.
مقام روس با بیان اینكه دستاوردهای روسیه در مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه بدون همكاری با ایران به دست نمی آمد، اظهار كرد: دشمنان می خواهند ایران و روسیه از سوریه خارج شوند و تروریست ها با غلبه بر این كشور به كشورهای دیگر از جمله افغانستان و كشورهای آسیای مركزی نفوذ كنند.
وی ادامه داد: افغانستان و برخی كشورهای دیگر منطقه توانایی مبارزه موثر با تروریسم را ندارند اما با مشاركت ایران و روسیه می توان بر این گروه های شرور غلبه و آنها را سركوب كرد.
شعبانف گفت: امروز مبارزه ایران و روسیه با تروریسم ضرورتی حیاتی است، زیرا تروریست ها از سوریه به عنوان اردوگاه آموزشی استفاده می كنند تا بعدا در ایران و روسیه به این دو كشور ضربه بزنند.
وی با اشاره به اینكه ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم دو راه در پیش دارند، خاطرنشان كرد: راه اول اینكه باید با تروریست ها دور از كشور خود بجنگیم و راه دیگر مقابله با آنها در كشور خود است.
مقام روس ادامه داد: اما تصمیم گرفته شده در خارج از مرزها با این گروه ها مبارزه شود و منتظر نمی مانیم تا آنها بطور گسترده به اینجا هجوم آورند، با توجه به این مسئله مبارزه با تروریسم قربانی می طلبد و نظامیان كشته می شوند.
وی افزود: اما این كه در كشور خود مجبور به جنگیدن با تروریست ها نمی شویم خوب است و باید به مبارزه با این گروه ها ادامه داد. باید این واقعیت را بپذیریم كه با جنگیدن با تروریست ها در سوریه امنیت و ثبات كشور خود را تقویت می كنیم.
وی گفت: به مخالفان مبارزه با تروریسم در سوریه در كشورهای ایران و روسیه باید بگوییم كه ثبات و امنیت این دو كشور در سایه مبارزه با تروریست ها تامین شده كه بسیار گرانبها است و باید به فعالیت نظامیان روس و ایرانی در سوریه ارج نهاد.
مقام روس خاطرنشان كرد: آمریكا برای كشورهای منطقه خاورمیانه نقشه های شوم كشیده و از گروه های تروریستی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می كند و مردم باید این واقعیت را بدانند و رسانه ها نقش مهمی در تنویر افكار عمومی دارند.
اروپام*391* 1346*شبس*1613
آدرس ما در تلگرام: t.me/irnaint