۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82849530
T T
۰ نفر
بازار فرش دستباف اردبيل  كم رونق است

اردبيل-ايرنا- مديرعامل كنسرسيوم صادراتي فرش اردبيل گفت: بازار فرش دستبافت استان نسبت به گذشته كم رونق شده و لازم است توليدكنندگان به سمت توليد فرش هاي هنري روي بياورند .

حسين وثوقي ايراني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دليل اين امر آن است كه در حال حاضر فرش به معناي زيرانداز جايگاه خود را از دست داده و كالاهاي مشابه و رقيب مثل موكت و پاركت جاي فرش را بعنوان زيرانداز گرفته است.
وي درباره كاهش صادرات فرش دستبافت اردبيل نيز بيان كرد: ميزان صادرات فرش دستبافت استان نسبت به سال قبل ثابت مانده اما در مقايسه با 20 سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است.
وي دليل اصلي كاهش صادرات فرش را تورم سال هاي گذشته دانست و گفت: در برابر تورم ، تثبيت نرخ ارز هم باعث شد كه توليد كنندگان از بازارهاي جهاني فاصله گرفته و رقبا جاي آنها را بگيرند.
دبيركل اتاق بازرگاني، صنايع و كشاورزي استان اردبيل‌ با اشاره به شكل‌گيري خوشه صنعت فرش در استان بيان كرد: نقشه،فروش و همچنين رفع موانع صادراتي براي فرش دستبافت استان اردبيل جزو اولويت‌هاي كاري اين خوشه است كه شركت شهرك هاي صنعتي با وجود ضعف در حوزه طراحي حداقل كنسرسيوم صادراتي را مطابق با دستورالعمل كشوري احيا كند تا به رفع موانع در اين حوزه اقدام شود.
وثوقي ايراني ضرورت راه‌اندازي دفتر فروش فرش اردبيل را در تهران يادآور شد و گفت: راه اندازي اين دفتر مي تواند به رونق بازار فرش دستباف استان كمك كند .
در استان اردبيل 50 هزار نفر بافنده فرش شناسايي شده است.
7110/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها