۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82848872
T T
۰ نفر
صيانت از منابع طبيعي زيربناي توسعه پايدار است

گچساران- ايرنا- امام جمعه موقت دوگنبدان با اشاره به در پيش بودن هفته منابع طبيعي گفت: صيانت از جنگل‌ها و مراتع زيربناي توسعه پايدار است.

پانزدهم تا بيست و يكم اسفند هفته منابع طبيعي و آبخيزداري نامگذاري شده است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام عليرضا صفايي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته دوگنبدان با يادآوري گستردگي عرصه‌هاي جنگلي و مرتعي اظهار داشت: حفظ اين گنجينه‌هاي خدادادي كه اركان توسعه اقتصادي و اجتماعي است نيازمند مشاركت جدي مردم است.
وي به آلودگي هوا به‌عنوان يكي از چالش‌هاي بشري اشاره كرد و افزود: حفاظت از جنگل‌ها و توسعه آنان لازمه كاهش آلودگي هواست.
امام جمعه موقت دوگنبدان بيان كرد: بهره‌وري براي كشت گياهان دارويي و حفظ منابع آب و خاك از ديگر مزاياي داشتن جنگل‌ها و مراتع است.
صفايي ابراز داشت: مردم مي‌توانند با كاشت درخت، پيشگيري از آتش سوزي در جنگل‌ها و مراتع، گزارش متخلفان قاچاق چوب درختان جنگلي به حفظ منابع طبيعي كمك كنند.
وي در بخش ديگري از سخنانش سالروز وفات ام البنين مادر علمدار كربلا كه به‌عنوان روز تكريم از مادران و همسران شهدا نامگذاري شده را فرصتي مغتنم براي اداي دين به اين زنان صبور خواند.
صفايي تصريح كرد: ام البنين، مادر چهار شهيد در يك جبهه، الگو و اسوه‌اي براي مادران شهداي ايران و بانوان مسلمان است.
وي اين بانوي گرانقدر را نمونه صبر و بصيرت در تاريخ اسلام دانست.
وي گفت: با توجه به در پيش بودن سال نو و هفته احسان و نيكوكاري انتظار مي‌رود مومنان توانمند براي دستگيري از افراد بي بضاعت مشاركت جدي داشته باشند.
چهاردهم تا بيستم اسفند هفته احسان و نيكوكاري نامگذاري شده است.
8143/6110