۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۰۱
کد خبر: 82848030
T T
۰ نفر
حقوق كارگران با واگذاری فعالیتهای شهرداری به بخش خصوصی تضییع نمی شود

زنجان - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: كارگران خدمات شهری شهرداری اطمینان خاطر داشته بانشد كه با واگذاری برخی از فعالیت های این دستگاه به بخش خصوصی حق و حقوقی از آنها ضایع نخواهد شد و نظارتهای مستمری در این مورد انجام خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، غلامحسن احمدی روز پنجشنبه در ارتباط با اعتراض شماری از كارگران شهرداری زنجان نسبت به واگذاری امور به بخش خصوصی به خبرنگار ایرنا گفت: واگذاری فعالیت های بخش های مختلف شهرداری در راستای برون سپاری و چابك سازی این دستگاه انجام می شود و این در حالی است كه فعالیت های مربوط به حوزه شهری با مشكلات عدیده ای مواجه بوده است.
وی بیان كرد: شهرداری زنجان واگذاری امور بخش های مختلف شهرداری به بخش خصوصی را به تدریج آغاز كرده و در این میان حوزه خدمات شهری از این امر استنثا نیست و این كار از اوایل سال آینده شكل رسمی تری خواهد یافت.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: هم اكنون جمع آوری زباله و پاكسازی معابر شهری و خیابان ها به شكل سنتی انجام می شود و ورود بخش خصوصی به این كار امكان ارائه خدمات را بصورت مكانیزه و بهتر مهیا می كند كه در توان شهرداری نیست.
وی بااشاره به اینكه وقوع حوادث و سوانح مختلف برای كارگران خدمات شهری در سال های گذشته مرگ آنها را رقم زد افزود: برون سپاری فعالیت ها امكان بروز خطرات احتمالی را نیز به حداقل كاهش می دهد.
احمدی افزود: طبق قانون شهرداری مكلف به واگذاری فعالیت های خود به بخش خصوصی است و این كار در سال آینده شتاب بیشتری خواهد یافت در حالی كه اغلب شهرداری های كشور این كار را انجام داده اند.
وی ابراز كرد: شهرداری با انعقاد قرار داد به بخش خصوصی نیز این اجازه را نخواهد داد كه حقوقی از كارگران تضییع شود و در صورت جابجایی نیروی كاری نیز علت آن به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال و با توجه به لیست تمامی حق و حقوق كارگران پرداخت شده است.
وی خاطرنشان كرد: هم اكنون 540 كارگر در مناطق سه گانه خدمات شهرداری زنجان فعالیت می كنند و طبق برنامه ریزی انجام گرفته فعالیت های آنها به صورت تدریجی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مركز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085