۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۰۱
کد خبر: 82847710
T T
۰ نفر
حجتی: 85 درصد هزینه‌های آبیاری‌نوین را دولت می‌پردازد

بندرعباس - ایرنا - وزیر جهاد كشاورزی گفت:دولت بیشترین تسهیلات بانكی را به اجرای طرح های آبیاری نوین، توسعه سطح زیر كشت گلخانه ای محصولات كشاورزی و تولید آبزیان پرورشی اختصاص داده و اكنون 85درصد هزینه های آبیاری نوین را دولت پرداخت می كند.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی كه رئیس جمهوری را از روز چهارشنبه در سفر به استان هرمزگان همراهی می كند در حاشیه بازدید از یكی از طرح های تولید میگوی پرورشی در حومه شهر بندرعباس در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: با اجرای این طرح ها، سمت و سوی فعالیت های وزارت جهاد كشاورزی نیز به تولید بیشتر در واحد سطح كمتر با كاهش مصرف آب كمتر سوق داده می شود.
وزیر جهادكشاورزی با اشاره به شناسایی بیش از 50 هزار هكتار زمین مستعد طرح های پرورش میگو در هرمزگان اضافه كرد: هرچند هم اكنون هفت هزار هكتار از مقدار مذكور در حال بهره برداری است اما با توجه به افزایش تولید 5 برابری میگو در چهار سال گذشته تاكنون و استقبال متقاضیان، نزدیك به 20 هزار هكتار از این اراضی در شرف واگذاری است.
در اطلاعات منتشر شده شیلات هرمزگان آمده است: تعداد سایت های فعال پرورش میگوی این استان از 5 سایت در سال 92 به 9 سایت، سطح زیر كشت از یك هزار و 411 هكتار به 3 هزار و 661 هكتار و میزان برداشت نیز از 3هزار تن به 15هزار و 333 تن در سال جاری افزایش یافته است.
وزیر جهادكشاورزی این آمارها را نشانگر وجود ظرفیت های لازم برای اجرای طرح های پرورش میگو در هرمزگان دانست و ابراز امیدواری كرد با افزایش تولید در واحد سطح و زیر كشت بردن سایت های جدید در قالب واگذاری زمین، میزان تولید میگوی پرورشی این استان تا پایان برنامه ششم توسعه به 18هزار تن افزایش یابد.
شیلات هرمزگان اعلام كرده است برای احداث 2 هزار و 500 هكتار مزرعه آماده عملیات عمرانی به یك هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه ثابت و برای تولید 18هزار تن میگوی پرورشی نیز به 2 هزار و 520 میلیارد ریال سرمایه در گردش نیاز است.
حجتی در ادامه با اشاره به موفقیت های هرمزگان در اجرای طرح تولید ماهیان دریایی (ماهی در قفس) و هم چنین كشت های گلخانه ای و آبیاری نوین ابراز داشت: وزارت جهاد كشاورزی از ادامه این فعالیت ها حمایت می كند.
رئیس جمهوری را كه روز گذشته وارد استان هرمزگان شد تعدادی از وزیران كابینه از جمله وزیر جهاد كشاورزی همراهی می كنند.
روز گذشته نیز با حضور وزیر جهادكشاورزی، 381 طرح كشاورزی در این استان به بهره برداری رسید.
سفر رئیس جمهوری و هیات همراه او به استان هرمزگان ظهر امروز پنجشنبه خاتمه می یابد.
شركت در شورای اداری استان هرمزگان و برگزاری نشست خبری مهم ترین برنامه های امروز سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی است.
6149/7408 / 1200
۰ نفر