۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82845994
T T
۰ نفر

رييس سازمان راهداري حمل و نقل جاده اي تغيير كرد

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82845994
رييس سازمان راهداري حمل و نقل جاده اي تغيير كرد

تهران- ايرنا- «عبدالهاشم حسن‌نيا» با حكم وزير راه و شهرسازي به سمت معاون وزير و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي منصوب شد.

به گزارش سه شنبه تارنماي وزارت راه و شهرسازي، «عباس آخوندي» در اين حكم هشت ماموريت اصلي را براي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي تعيين كرد.
آخوندي مهمترين ماموريت وزارتخانه را «تامين امكان دسترسي شهروندان به حمل و نقل ايمن، سريع همراه با رفاه و آسايش» دانست و افزود: در طراحي و بازنگري همه سياست‌ها و فرآيندهاي عملياتي ضمن رعايت شاخص‌هاي بالا، بهبود كيفيت خدمات و حفاظت حقوق شهروندان بايد موردتوجه باشد.
آخوندي ادامه داد: هرچند توسعه شبكه راه‌هاي ايران نيازمند سرمايه‌گذاري‌هاي جديد است، در گام اول استفاده صحيح و بهينه از انباشت سرمايه‌هاي ملي موجود بايد موردتوجه باشد. از همين‌رو، موضوع حفظ سطح خدمت راه‌هاي موجود از طريق اعمال يك برنامه راهداري صحيح و انجام بازرسي‌هاي نوبه‌اي يك ساله، سه ساله و پنج ساله و همچنين رفع گلوگاه بايد در اولويت قرار گيرد.
«به يقين بودجه راهداري در ايران بايد افزايش يابد و نظام تامين مالي آن به بازنگري كلي نياز دارد. ضروري است در اين باره پيشنهاد مشخصي براي تقديم به مجلس شوراي اسلامي تهيه شود».
وي تاكيد كرد سياست دولت در حمل و نقل جاده‌اي بيشينه سازي سهم بخش خصوصي در اين صنعت است و اضافه كرد: لازمه اين كار بازسازي ساختاري صنعت حمل و نقل جاده‌اي بر اساس اين ماموريت و بسترسازي براي ورود گسترده بخش خصوصي چه در حوزه توسعه زيرساخت و چه در حوزه ناوگان و ايجاد بنادر خشك و همچنين ايجاد پارك‌هاي پشتيباني (لجستيك) و ساير خدمات حرفه‌اي است.
وزير راه و شهرسازي از رييس جديد سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خواست «ايمني جاده‌ها و تدوين سياست‌هاي لازم جهت كاهش ميزان تلفات جاني ناشي از تصادف رانندگي در جاده‌هاي كشور با توجه به خسارات بلندمدت اقتصادي، اجتماعي و محيط ‌زيستي آن» در صدر فعاليت‌ها قرار گيرد.
وي ادامه داد: در همين ارتباط تهيه آمار و ارقام بر اساس واقعيت‌هاي موجود و انتشار اين اطلاعات براي آگاهي مردم و همچنين با هدف انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي بويژه در زمينه ايمني بايد موردتوجه واقع شود.
آخوندي همچنين بر استفاده از سيستم‌هاي هوشمند حمل و نقل (آي.تي.اس) در بخش حمل و نقل جاده‌اي چه در مديريت ايمن و بهينه شبكه و ناوگان و چه در سهولت دسترسي شهروندان تاكيد كرد و افزود: اين خدمات مي‌تواند بهره‌برداري از اطلاعات خريد و سفارش اينترنتي و همچنين خدمات دسترسي به شبكه اينترنت حين سفر و ساير خدمات مرتبط باشد.
«همچنين بايد شرايطي را فراهم آورد كه كسب و كارهاي نوپا بدون مانع امكان ورود به اين حوزه را داشته باشند».
وي در سه ماموريت بعدي نيز بر تلاش براي تحقق سياست‌هاي كلي نظام در بخش حمل ونقل جاده‌اي بويژه در دستيابي به سهم بيشتر از بازار حمل ونقل بين‌المللي و توسعه حمل ونقل تركيبي، توجه ويژه به حمل ونقل و توسعه پايدار بويژه تدوين برنامه‌هاي كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت براي كاهش تخريب محيط زيست و يكپارچه‌سازي فعاليت‌هاي بخش حمل ونقل جاده‌اي برون‌شهري با سيستم‌هاي مختلف حمل ونقل درون‌شهري تاكيد كرد.
به گزارش ايرنا، با اين حكم حسن‌نيا جانشين «داود كشاورزيان» شد كه تا ظهر امروز رياست سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي را بر عهده داشت و به موجب حكمي كه امروز منتشر شد، از اين پس مشاور وزير در امور طرح هاي مهم وزارت راه و شهرسازي خواهد بود.

اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9186*1961*

سرخط اخبار اقتصاد