علی اكبر مردی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح راه آهن در دست اجرای قزوین - رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به انجام 152 كیلومتر ریل گذاری در این مسیر اشاره كرد و افزود: زیرسازی این پروژه 97 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و عملیات ریل گذاری آن تا پایان امسال به پایان خواهد رسید.
به گفته وی، از هشت ایستگاه راه آهن این مسیر چهار ایستگاه لوشان، كوهین، امامزاده هاشم و رستم آباد به پایان رسیده و ساختمان اصلی مركز رشت نیز 85 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
وی اضافه كرد: تا كنون برای این پروژه یك هزار و 460 میلیارد تومان هزینه شده و تكیمل آن به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به پایان عملیات پل كیلومتر 55 این مسیر گفت: این پل 100 متری یكی از گره های اصلی راه آهن قزوین -رشت بود كه با تلاش و همت كارگران و متخصصان ایرانی كار طراحی و ساخت آن به طول 550 متر و به كارگیری چهار هزار تن ورق برای عرشه آن بر روی 10 پایه و با صرف 51 میلیارد تومان به پایان رسید.
این خط آهن به طول 164 كیلومتر بخشی از پروژه راه آهن قزوین - رشت - انزلی و آستارا و به عنوان كریدور شمال به جنوب كشور محسوب می شود.
8454/6012
قزوین - ایرنا - مدیركل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 كشور گفت: طرح راه آهن قزوین - رشت اكنون در مجموع 81 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.