۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82837659
T T
۰ نفر
رییس كانون وكلای اصفهان: ترویج فرهنگ وكالت، پرونده های قضایی را كاهش می دهد

اصفهان - ایرنا - رییس كانون وكلای دادگستری استان اصفهان گفت: ترویج فرهنگ وكالت در جامعه می تواند علاوه بر افزایش آگاهی حقوقی مردم، آمار پرونده های قضایی در محاكم را كاهش دهد.

به گزارش ایرنا، حسن صرام روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وكالت افزود: اگر فرهنگ داشتن وكیل و وكیل خانواده در جامعه نهادینه می شد بسیاری از مشكلات مالی، اجتماعی و مسائل دیگر كه اكثر آنها بدلیل كم آگاهی یا ناآگاهی مردم از قوانین حقوقی بوجود می آید، كاهش می یافت.
وی اظهار كرد: بر همین اساس در هفته وكالت سعی می شود كه وظایف، اختیارات و نقش حرفه ای وكیل دادگستری به اطلاع مردم و مسئولان رسانده شود.
رییس كانون وكلای دادگستری استان اصفهان افزود: از فرودین امسال تاكنون آمار ارجاع وكالت های معاضدتی در شعبه معاضدت این كانون بالغ بر سه هزار و 300 پرونده وكالت تسخیری و حدود 250 پرونده وكالت معاضدتی بوده است.
وی خاطرنشان كرد: كانون وكلای اصفهان علاوه بر این، مشاوره های رایگانی در شوراهای حل اختلاف زندان مركزی، بهزیستی و كمیته امداد نیز ارائه كرده است.
صرام با بیان اینكه شعبه معاضدت كانون به افراد بی بضاعت مشاوره رایگان می دهد، گفت: به مناسبت هفته وكالت، شعبه معاضدت كانون وكلا از یكم تا 20 اسفند به تمام اقشار جامعه، مشاوره رایگان ارائه می دهد.
وی یادآور شد: كانون وكلای اصفهان در سال 75 به عنوان اولین كانون در كشور تاسیس شد و هم اكنون 21 سال از فعالیت حرفه ای این مركز می گذرد.
رییس كانون وكلای دادگستری استان اصفهان افزود:هم اكنون حدود 2 هزار و 300 وكیل پایه یك دادگستری شامل 836 خانم و مابقی آقا و همچنین 400 كارآموز وكالت در این كانون عضو و مشغول فعالیت هستند.
نایب رییس كانون وكلای دادگستری استان اصفهان نیز گفت: مردم باید در هر امری كه امكان ایجاد اختلاف در آن وجود دارد، به یك مشاور حقوقی و وكیل دادگستری مراجعه كنند.
اسدالله اسلامی فارسانی، همچنین بر رعایت شان وكالت در جامعه تاكید كرد و افزود: وكلا در كنار قوه قضاییه و حامی مردم هستند و نباید نقش وكیل در جامعه تخریب و تضعیف شود.
عضو هیات مدیره و رییس كمیسیون كارآموزی كانون وكلای دادگستری استان اصفهان نیز با تاكید بر اهمیت استقلال وكیل و كانون وكلا گفت: وكیلی كه وابسته به دستگاه قضایی باشد با تمام توان و بدون نگرانی می تواند بر اجرای صحیح قانون توسط قاضی محكمه نظارت كند.
محمدجعفری فشاركی افزود: با توجه به اینكه آموزش ها در دانشگاه ها برای تصدی امر وكالت كفایت نمی كند، فارغ التحصیلان رشته حقوق باید پس از شركت در آزمون كانون و طی مراحل كارآموزی آن موفق به دریافت پروانه وكالت و فعالیت در این حرفه شوند.
از یكم تا هفتم اسفند هر سال از سوی اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران(اسكودا) به نام 'هفته وكالت' نامگذاری شده است.
گ/6027/6994

سرخط اخبار استان‌ها