40 هزار طلبه و دانشجو  از ملیت های مختلف در جامعه المصطفی كشور مشغول به تحصیل هستند

اصفهان- ایرنا- مدیر جامعه المصطفی اصفهان گفت: هم اینك بیش از 40 هزار طلبه و دانشجو از ملیت های مختلف در شعبه های مختلف جامعه المصطفی در سطح كشور در حال تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم ملكی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تا كنون بیش از 60 هزار نفر از 130 كشور جهان با تحصیل در جامعه المصطفی فارغ التحصیل شده اند .
وی با بیان اینكه آموزش های این مركز برای برادران خواهران ارائه می شود،گفت: بیش از 180 رشته در مقاطع كاردانی و تا دكتری و تا سطح پنج حوزه با رویكرد دینی در جامعه المصطفی آموزش داده می شود و این دوره ها شامل بلند مدت و كوتاه مدت است و بیش از 20 هزار نفر از 100 ملیت دورهای كوتاه مدت را گذرانده اند.
حجت الاسلام ملكی با اشاره به فعالیت های جامعه المصطفی در اصفهان اظهار كرد : جامعه المصطفی اصفهان از یك دهه گذشته تاسیس شده و امروز بیش از 800 طلبه و دانشجو دارد.
وی با بیان اینكه تا كنون بیش از 2هزار نفر با 32 ملیت در این مركز آموزش دیده اند افزود: 25 رشته در مقطع كاردانی تا دكتری و از سطح یك تا چهار در بیش از 14 گروه علمی تربیتی، 15 تشكل فرهنگی و 9 انجمن علمی در جامعه المصطفی اصفهان وجود دارد.
مدیر جامعه المصطفی اصفهان گفت: یكی از اهداف راهبردی و عالیه جامعه المصطفی العالمیه توسعه قرآن كریم در سراسر دنیاست كه از ابتدایی ترین تا متعالی ترین نوع ارتباط قرآنی یعنی از روخوانی و تلاوت تا فهم و عمل به قرآن را شامل می‌ شود.
وی گفت: دفاع از حریم اسلام، قرآن، مكتب و اهل بیت(ع) و تربیت طلاب قرآن مدار و قرآن محور اهتمام جامعه المصطفی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در سراسر دنیاست.
وی با بیان اینكه ایران پرچم دار اسلام ناب محمدی در تمام جهان است، گفت: به دستور مراجع و مقام معظم رهبری وظیفه جامعه المصطفی پرچم داری از اسلام در تمام جهان است.
وی همچنین از برگزاری نكوداشت خدمات قرآن و حدیتی آیت الله العظمی مظاهری در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدثی المصطفی خبر داد.
مرحله نهایی و آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی 23 و 24 بهمن ماه 96 در سالن اهل البیت (ع) برگزار می شود.
جامعه المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌ المللی با هویت حوزوی است كه با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشكیل شده است.
جامعه المصطفی سال 1359 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و شعبه اصلی آن در شهر قم و دیگر شعبه ها در مشهد، اصفهان، گركان، تبریز و قشم فعال است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی