۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82823577
T T
۰ نفر

51 شركت فرابورس در اصفهان فعالیت می كنند

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82823577
51 شركت فرابورس در اصفهان فعالیت می كنند

اصفهان- ایرنا- مدیر تالار بورس اوراق بهادار اصفهان گفت: از مجموع 509 شركت فرابورس در كشور 51 شركت در استان اصفهان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، محسن شیرازی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: وجود بورس اوراق بهادار به كنترل رشد نقدینگی و تعدیل نوسانات حاصل از این رشد كمك می كند.
وی اضافه كرد: بورس اوراق بهادار برای جذب پس اندازها و سرمایه ها بویژه برای مبالغ خرد كه به تنهایی كارائی لازم را ندارد، بستر و زمینه مناسبی را فراهم می كند.
شیرازی گفت: مهمترین نقطه عطف بورس اوراق بهادار تصویب قانون بازار اوراق بهادار در سال 84 در مجلس شورای اسلامی بود كه فرصت مناسبی را برای رشد و توسعه بازار سرمایه در كشور فراهم كرد.
وی افزود: ازسال 80 بورس اوراق بهادار كشور درراستای گسترش فرهنگ سهام داری و كاربرد بورس برای افراد و شركت ها در استان های كشور، تالار بورس منطقه ای ایجاد كرد و تا امسال در 44 مركز استان یا شهر تالار بورس یا دفاتر كارگزاری ایجاد شده است.
شیرازی گفت: بورس استان اصفهان نیز در سال 82 با 18 شركت كارگزار شروع به كار كرد و امسال تعداد این شركت ها به 69 مورد رسیده است.
وی یادآوری كرد: بورس اوراق بهادار دوران ركود خود را طی كرده و امسال رشد خوبی را تجربه كرده است.
مدیر تالار بورس اوراق بهادار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: رفتارهای توده ای و گروهی از طرف مردم در خرید و فروش سهام باعث می شود كه شفافیت بازار از بین برود اما در چند سال اخیر با آموزش های صورت گرفته، رفتار های سهامداران آگاهانه تر شده و تخصصی تر صورت می گیرد كه آموزش های بیشتر روال بهتری نیز طی خواهد شد.
شیرازی افزود: شركت های سبد گردان نیز برای مشاوره به كسانی كه می خواهند سبد سهام خود را با ریسك پایین و تنوع بیشتر داشته باشند، فعالیت می كنند.
وی گفت: تا كنون گزارشی مبنی بر درز اطلاعات نهانی در بورس استان اصفهان دریافت نشده و ما نیز تمام تلاش خود را برای نظارت و كنترل بر این موضوع انجام می دهیم.
شیرازی همچنین برنامه های آتی بورس اوراق بهادار را بالابردن سطح دانش افراد و شركت ها، ایجاد زمینه برای رشد نهاده های مالی بیشتر و افزایش ارتباط با فعالان اقتصادی بیان كرد.
به گزارش ایرنا حجم خرید و فروش سهم تا پایان آذر ماه امسال در استان اصفهان 11 هزار و 907 میلیون سهم به ارزش 20 میلیارد و 246 میلیون ریال و تعداد سهام داران در این مدت هفت هزار و 855 نفر بوده است.
ت/ 7153 / 6022 خبرنگار: هُدااستكی - انتشار دهنده : عمادی

سرخط اخبار استان‌ها